Adina Vălean: 112 trebuie modernizat după modelul britanic
Vicepreședintele Parlamentului European, Adina Vălean , a salutat lansarea unui serviciu implementat de companiile de telecomunicații British Telecom, EE și HTC, care permite localizarea cu o precizie de 30 de metri a apelanților la serviciul de urgenta 112 în Marea Britanie.
În prezent, serviciul de urgență 112 poate localiza apelurile realizate de pe telefoane mobile doar pe baza triangulației între trei antene GSM, potrivit unei postări pe blogul europarlamentarului PNL.
Gradul de acuratețe este foarte scăzut, având în vedere că în mediul rural sau în zonele nelocuite antenele GSM se afla la distanțe de zeci de kilometri. Astfel timpii de intervenție, foarte mari în anumite cazuri, duc la pierderea a până la 4 miliarde de euro anual la nivel european și a numeroase vieți omenești.
În cei opt ani de mandat, Adina Vălean a fost unul dintre principalii promotori la nivel european ai numărului de urgenta 112, cerând încă din 2007 îmbunătățirea localizării apelurilor de urgență.
Citește și: Adina Vălean a condus ședința Parlamentului European în limba română
"Serviciul dezvoltat de companiile britanice este de 4.000 de ori mai exact decât sistemele actuale. Acum avem certitudinea ca este posibil sa obții date de localizare exacte pentru apelurile la 112. Anul trecut, în ianuarie, când a avut loc tragedia din Munții Apuseni, am spus în mod repetat că tehnologia de localizare exactă, prin coordonate GPS exista deja, iar statele nembre UE au obligația de a îmbunătăți sistemele pe care le folosesc. Daca ar fi făcut la timp acest lucru, Aurelia Ion și Adrian Iovan nu și-ar fi pierdut viața, așteptând intervenția serviciilor de urgență.
Sper că și în Romania industria de telecomunicații va dori să colaboreze pentru a oferi cetățenilor servicii de urgență la cele mai înalte standarde. Sper ca de acum să putem salva mai multe vieți", a declarat Adina Vălean.
Date tehnice:
În Marea Britanie, aproximativ 60% dintre apelurile 112 sunt efectuate de pe telefoane mobile – adică 22 de milioane de apeluri pe an și 60.000 pe zi – sunt procesate de centrele British Telecom. Utilizând tehnologia de până acum, apelanții nu puteau fi localizați decât în interiorul unei raze de câțiva kilometri astfel încât:
Apelurile 112 de pe telefoane mobile durau cu până la 30 de secunde mai mult față de cele inițiate de pe telefoane fixe;
Într-una din estimări, în cazul a 36.000 de apeluri de urgență localizarea a durat mai mult de 30 de minute;
În aproximativ 330.000 de apeluri de pe telefoane mobile, victimele care au apelat serviciul de urgență nu au putut vorbi cu operatorul, fapt care, coroborat cu localizarea inexactă prin triangulație, a împiedicat intervenția la timp a serviciilor de urgență.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News