Accidentele rutiere mortale în UE, la un minim istoric. Cele mai multe decese pe șosele, în România
România este în continuare țara cu cele mai multe decese pe șosele din Uniunea Europeană, deși numărul accidentelor mortale din UE a fost la un minim absolut în 2020.
Conform estimărilor Comisiei Europene, doar 18.800 de persoane și-au pierdut viața în urma unui accident rutier în 2020, o scădere anuală istorică de 17% față de 2019. Astfel, 4.000 de vieți au fost cruțate pe drumurile din UE în 2020 în comparație cu anul 2019.
„În 2020, pe șoselele europene au fost cu 4.000 de victime mai puțin față de anul precedent. Din păcate, România rămâne țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente soldate cu victime - 85 la un milion de locuitori. România trebuie să investească masiv și urgent în soluții pentru siguranța rutieră: infrastructură adecvată pentru fiecare tip de mobilitate, programe de educație, reformă legislativă pentru introducerea tuturor principiilor europene în domeniu. Sper ca investițiile în transporturi prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență să aibă o componentă consistentă de siguranță rutieră. România are nevoie de o strategie integrată în această privință, care să lege investițiile în infrastructură de cadrul legislativ’’, a declarat comisarul european pentru transporturi Adina Vălean, conform Digi24.
Cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 /1 milion), în timp ce România (85 /1 milion) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalității în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.
Comisia Europeană, noi măsuri pentru reducerea accidentelor. Helsinki și Oslo, zero decese
La nivelul UE, aproximativ 70% din accidentele rutiere mortale din zonele urbane implică participanți la trafic vulnerabili, printre care se numără pietonii, motocicliștii și bicicliștii. Abordarea siguranței rutiere în mediul urban este, prin urmare, un domeniu-cheie de interes, iar Comisia dorește să se asigure că siguranța rutieră este luată în considerare în toate etapele planificării mobilității urbane.
Siguranța rutieră va fi un element important al noii inițiative privind mobilitatea urbană care urmează să fie prezentată de Comisie în cursul acestui an. În acest sens, două capitale europene, Helsinki și Oslo, au marcat o etapă importantă, ajungând la zero decese pentru pietoni și bicicliști în 2019, citând reducerea vitezei ca factor esențial pentru acest progres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News