Accident prinţul Philip, controversă readusă în actualitate
Accidentul suferit joi de prinţul Philip readuce în atenţie o chestiune îndelung discutată.
Accidentul de automobil suferit joi de prinţul Philip, în vârstă de 97 de ani, readuce în atenţie legislaţia din Marea Britanie, care nu impune nicio limită superioară de vârstă în privinţa posibilităţii de a conduce automobile pe drumurile publice, informează AFP. Pilot experimentat şi amator de viteză, soţul reginei Elisabeta a II-a a refuzat mereu să renunţe la volan, chiar dacă s-a decis în vara anului 2017 să nu mai participe la angajamente publice oficiale.
Reglementările britanice stipulează că începând cu vârsta de 70 de ani, şoferii trebuie să îşi reînnoiască permisele din trei în trei ani, fără a fi însă nevoiţi să dea un nou examen prin care să le fie testată capacitatea de a conduce automobilul. În schimb, ei trebuie să dovedească faptul că pot să vadă numerele înscrise pe o plăcuţă de înmatriculare de la o distanţă de 20 de metri. Potrivit cifrelor furnizate de Driver and Vehicle Licensing Agency (DVLA), publicate în noiembrie, în Marea Britanie trăiesc 110.790 de persoane cu vârste de peste 90 de ani şi care deţin permise de conducere, dintre care 314 au depăşit vârsta de 100 de ani.
Citește și: Prinţul Philip, soțul Reginei Elisabeta, accident lângă reședința regală FOTO
A renunțat să piloteze avioane
În cazul în care medicul de familie le recomandă să renunţe la conducerea automobilului timp de cel puţin trei luni, atunci aceste persoane trebuie să predea autorităţilor permisele lor auto. Deşi accidentul prinţului Philip a lansat deja o dezbatere care îi vizează pe şoferii vârstnici, Edmund King, preşedintele asociaţiei cu specific automobilistic AA, care propune şi servicii de asigurări auto, consideră că tinerii şoferi sunt aceia care tind să provoace mai multe accidente. 'Dacă vor trebui introduse restricţii în ceea ce priveşte conducerea autovehiculelor bazate pe vârstă, noi le-am aplica mai degrabă tinerilor şoferi decât şoferilor în vârstă', a declarat el pentru Press Association.
'Şoferii vârstnici evită adeseori să conducă noaptea şi conduc adeseori doar pe drumurile pe care le cunosc', a adăugat el. Prinţul Philip, care nu apreciază deloc să i se spună ce trebuie să facă, ar putea să renunţe de acum înainte la volan, aşa cum a trebuit să renunţe să piloteze avioane în 1997. Atunci când avea 50 de ani, ducele de Edinburgh, fost ofiţer de marină în Al Doilea Război Mondial, a renunţat să mai participe la competiţiile de polo călare, un sport considerat mult prea periculos. El a continuat totuşi o altă activitate ce are legătură cu caii - conducerea de atelaje ecvestre. Regina Elisabeta a II-a beneficiază de un statut privilegiat în materie de condus, întrucât este singurul cetăţean britanic scutit de obligativitatea de a deţine un permis de conducere, pe motivul că aceste documente sunt oricum emise în numele ei. Şeful statului britanic nu deţine nici paşaport, din acelaşi motiv.
Citește și: Regina Elisabeta a II-a şi prinţul Philip - 71 de ani de la nunta lor
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News