Abuzurile care l-au ajutat pe Musk să devină cel mai bogat om din lume. Tesla își concediază la telefon angajații aflați în concediu
Autor: Alexandru Negrici | Publicat pe: 06 iul 2022, 18:13
WhatsApp
Foto: captură video YouTube
Foto: captură video YouTube
Un fost supervizor Tesla care a petrecut aproape cinci ani în cadrul companiei, a spus că a fost concediat în timpul vacanței. Într-o declarație depusă la un tribunal din Texas, Roosevelt Jointer a spus că nu a fost avertizat că va fi concediat. Alți doi foști lucrători Tesla dau în judecată producătorul de automobile pentru modul în care a fost efectuată cea mai recentă serie de concedieri.

Un fost angajat Tesla care a lucrat la companie timp de aproape cinci ani spune că a fost concediat la telefon de managerul său, în timpul vacanței, potrivit unui jurământ depus la un tribunal din Texas.

Declarația, văzută de Insider, a fost făcută de Roosevelt Jointer, care spune că a lucrat ca supervizor de întreținere la Tesla din septembrie 2017 până când a fost concediat luna trecută.

„În timp ce eram în vacanță, managerul meu m-a sunat pe 10 iunie 2022 și mi-a spus că voi fi eliberat din funcție efectiv imediat”, spune Jointer.

Jointer a adăugat: „Nu am primit nicio notificare în avans că îmi voi pierde locul de muncă. Până în acel moment, nimeni de la Tesla nu mi-a ridicat vreodată vreo problemă cu privire la performanța mea”.

El a continuat: „În timpul acestui apel, managerul meu mi-a spus că voi primi o ofertă de concediere printr-un e-mail și m-a îndemnat să semnez un acord de separare pentru a primi o indemnizație de concediere de o săptămână de salariu”.

El a adăugat: „Nu am semnat acordul”.

Acordul de separare, din 11 iunie, care a fost depus și în instanță, arată că lui Jointer i s-a oferit o indemnizație de concediere și două luni de asigurare de sănătate.

Declarația lui Jointer a fost inclusă ca dovadă într-o moțiune depusă de alți doi foști angajați ai Tesla, John Lynch și Daxton Hartfield, care dau în judecată Tesla pentru modul în care compania a efectuat recent concedierile la nivel de companie.

Quishon Walker, un alt fost angajat Tesla, a relatat pentru Insider că a fost concediat de către companie „fără avertisment”.

CEO-ul Tesla, Elon Musk, a anunțat la sfârșitul lunii mai că compania va reduce locurile de muncă, spunând că are un „sentiment foarte prost” despre economie. 

Musk a spus că 10% din posturile angajaților salariați vor fi reduse în lunile următoare, însumând aproximativ 3% din forța de muncă a companiei.

Lynch și Daxton au depus marți o pledoarie care conține declarații pe jurământ ale altor șase foști angajați Tesla, printre care Jointer, care au fost disponibilizați în urma concedierilor recente.

Aceștia au cerut instanței să blocheze Tesla să obțină acorduri de separare cu personalul disponibilizat, argumentând că, oferind doar una sau două săptămâni de salariu drept compensare de concediere, Tesla încalcă Legea privind notificarea și recalificarea lucrătorilor, iar compania ar trebui să ofere personalului 60 de zile de plată plus beneficii.

Acordurile de separare conțin, de asemenea, o clauză care împiedică personalul disponibilizat să introducă pretenții legale împotriva Tesla, conform pledoariei.

„Dacă este lăsată necontrolată, Tesla ar putea reuși să taie drepturile a mii de angajați... fără ca aceștia să aibă măcar habar de drepturile lor”, se spune în pledoarie.

Probleme în paradis pentru Elon Musk. Mii de modele Tesla sunt rechemate în service, în Germania

Agenţia de circulaţie rutieră din Germania a anunţat că recheamă în service modelele Tesla Y şi 3 din cauza unei defecţiuni la sistemul automat de apel de urgenţă care afectează 59.000 de vehicule la nivel global.

Organismul de supraveghere KBA a precizat pe site-ul său din 29 iunie că o problemă de software a cauzat o defecţiune a sistemului eCall, care este conceput pentru a contacta automat echipele de intervenţie în cazul unui accident grav, scrie Reuters.

KBA a declarat că 59.129 de vehicule au fost afectate la nivel global, dar nu a precizat câte dintre acestea sunt înmatriculate în Germania.

Defecţiunea software reprezintă o durere de cap suplimentară pentru directorul executiv Elon Musk, după ce Tesla a declarat sâmbătă că a livrat cu 17,9% mai puţine vehicule electrice în al doilea trimestru faţă de trimestrul precedent, în condiţiile în care închiderea legată de COVID-19 din China a perturbat producţia şi lanţul de aprovizionare.

Musk a declarat luna trecută că noile fabrici ale Tesla din Texas şi Berlin "pierd miliarde de dolari" în timp ce se străduiesc să crească producţia din cauza lipsei de baterii şi a problemelor din China.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?