Data publicării:

A fost sau nu manipulare pe TikTok la prezidențiale 2024? Teoria sociologului Mădălina Hideg

Autor: Ioan-Radu Gava | Categorie: Politica
WhatsApp
foto: DC News
foto: DC News

Sociologul Mădălina Hideg a făcut o analiză privitoare la modul în care candidații la aceste alegeri au ales să se promoveze.

CITEȘTE ȘI                -                EXCLUSIV  Laura Chiriac vorbește despre strategiile folosite de unele partide, menite să sperie electoratul. Faza cu făina de greieri

Călin Georgescu a reușit să acceadă în turul al doilea la alegerile prezidențiale, cu cel mai mare procent, după ce a avut o campanie extrem de bine pusă la punct pe rețeaua de socializarea TikTok, acolo unde videoclipurile sale s-au viralizat și au fost repostate de sute de mii de români. Despre polarizarea societății, după anunțarea rezultatelor după primul tur la alegerile prezidențiale, a vorbit sociologul Mădălina Hideg, într-un dialog cu jurnalistul Val Vâlcu.

„Până acum, în timpul campaniei electorale de o lună înaintea primului tur s-a discutat despre programe, despre proiecte de țară, în cazul candidaților care au și avut așa ceva. Acum, campania electorală este suspendată până în momentul în care sunt validate sau anulate rezultatele de la primul tur și probabil că este și asta o strategie a partidelor politice, pentru că tot ce am văzut săptămâna trecută în mass media și inclusiv în mediile de comunicare online a fost inducerea unui sentiment de frică - dacă votăm unul sau altul dintre candidați, vine haosul, va fi rău și așa mai departe. Clar se merge foarte mult pe emoție.“, a explicat sociologul Mădălina Hideg, directoarea Institutului Argument.

VEZI ȘI                 -                Elena Lasconi, înlăcrimată și plină de evlavie în ziua alegerilor. Unde a mers să se roage / video viral

„Putem vorbi de o manipulare și fără ajutorul altui stat, fără ajutorul TikTok“, a adăugat Val Vâlcu.

În opinia Mădălinei Hideg, așa-zisa manipulare de pe TikTok nu este ceva neapărat ilegal și nepermis, deoarece orice candidat care își face campanie își face, cu alte cuvinte, o reclamă, care poate avea și rolul de a induce în societate o percepție cu privire la „produsul vândut“.

„Și o campanie electorală este o publicitate pentru un anumit candidat, iar publicitatea prin definiție înseamnă a convinge consumatorul, clientul, de calitatea produsului tău. Putem să o numim și manipulare, dar asta face orice fel de publicitate.

Eu nu am înțeles care a fost problema asta cu manipularea. Până la urmă, fiecare candidat încearcă prin mijloacele pe care le are la dispoziție și folosindu-le cât de bine se pricepe să atragă cât mai mult din electorat de partea sa“, a conchis Mădălina Hideg.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel