A fost descoperită o nouă planetă "rătăcitoare", de zece ori mai grea decât Pământul
Autor: Liana Ganea
foto: Freepik
S-a descoperit o planetă de zece ori mai grea decât Pământul.

Misiunea TESS a NASA a oferit o descoperire de o importanță deosebită, identificând o planetă rătăcitoare - un eveniment care schimbă perspectivele noastre asupra universului. Aceste entități cerești solitare, care umblă fără un soare călăuzitor, reprezintă un mister captivant în peisajul cosmic, diferențiate de planetele obișnuite prin călătoria lor în spațiul interstelar, scrie IFL Science.

Descoperirea acestei planete rătăcitoare a fost posibilă datorită unei analize riguroase a datelor adunate de diverse observatoare spațiale. De obicei, aceste planete eluzive sunt greu de observat din cauza lipsei lor de luminozitate, generând întrebări profunde despre originea și rolul lor în univers. Pentru a le studia, astronomii au dezvoltat tehnici inovatoare, cum ar fi microlentilația, care le permite să detecteze efectele gravitaționale ale planetelor rătăcitoare asupra stelelor de fundal. Prin analiza acestor fenomene, cercetătorii pot estima masa și distanța acestor obiecte enigmatice.

Cea mai recentă descoperire, condusă de Michelle Kunimoto de la MIT și William DeRocco de la Universitatea din California, evidențiază capacitatea TESS de a detecta planete care, de obicei, rămân ascunse altor instrumente de observație. Viitoarele observatoare, cum ar fi telescopul Nancy-Grace-Roman, promit să aducă o contribuție considerabilă în studiul planetelor rătăcitoare prin intermediul unor instrumente specializate concepute pentru căutarea fenomenelor de microlentilare gravitațională. Această descoperire nu numai că deschide noi orizonturi în înțelegerea universului, dar pregătește terenul pentru explorări viitoare și o mai profundă cunoaștere a diverselor lumi care ne înconjoară în galaxia noastră.