Data publicării:

700.000 de SUV-uri au fost rechemate în fabrică. Scaunele pentru copii nu se pot prinde în siguranţă, pericol de accident mortal

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Fotografie de la Lloyd Freeman, Pexels
Fotografie de la Lloyd Freeman, Pexels

Compania americană General Motors a decis să recheme aproape 700.000 de SUV-uri în fabrică, pentru a remedia o problemă care nu permite instalarea în siguranţă a scaunelor pentru copii. 

Este vorba de modele Chevrolet Equinox şi GMC Terrain, produse între 2020 şi 2023. Maşinile au un defect la barele de pe scaunele din spate, care au fost date cu prea multă pudră, lucru care face imposibil ca un scaun pentru copii să fie instalat în siguranţă. Până la remedierea problemei, proprietarii acestor modele sunt îndemnaţi să lege scaunele pentru copii cu centurile de siguranţă de pe bancheta din spate. 

GM spune că până acum nu s-a înregistrat niciun incident, dar rechemarea are scopul de a preveni eventuale accidente pe viitor. 

În 1999, Comisia de Siguranţă în Trafic din SUA a emis un standard de siguranţă pentru sistemele de scaun pentru copii, astfel încât "toate maşinile trebuie să aibă sisteme de ancorare pentru scaunele pentru copii care să îndeplinească toate condiţiile privind puterea, configurarea, etc". 

Furnizorul lui GM, Amvian Mexico, însă, nu a supravegheat modul în care au fost realizate barele de ancorare. 

Administraţia Naţională de Siguranţă în Trafic din SUA (NHTSA) indică faptul că 454.722 de modele Chevrolet Equinox şi 213.465 GMC Terrain sunt afectate de această rechemare. 

Producătorul american a notificat dealerii încă de pe 11 mai, dar începând cu 26 iunie va notifica personal proprietarii acestor maşini, scrie Daily Mail

Piaţa auto din România, în creştere peste media europeană 

 

Vânzările de autoturisme în Europa au crescut şi în luna aprilie, pentru a nouă lună la rând, ca urmare a îmbunătăţirii lanţurilor de aprovizionare, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters.

Această asociaţie, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 964.932 autoturisme au fost înmatriculate în luna aprilie 2023 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în creştere cu 16,1% comparativ cu luna aprilie 2022. Piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 17,2% în ritm anual, până la 803.188 de autoturisme, scrie Agerpres.

Toate pieţele auto din UE au înregistrat creşteri puternice în luna aprilie, în frunte cu cele din Italia (29,2%) şi Franţa (21,9%). În România, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 16,5% în ritm anual în luna aprilie, până la 9.865 de unităţi.

În primele patru luni ale acestui an, piaţa auto din UE a înregistrat o creştere de 17,8% până la 3,5 milioane de autoturisme. În pofida acestui progres de la un la altul, vânzările de autoturisme în UE sunt cu 22,8% mai mici decât în perioada similară a anului 2019, ceea ce scoate în evidenţă problemele cu care se confruntă în continuare piaţa auto din UE. Piaţa auto din România a avut o creştere de 25,1% în primele patru luni ale acestui an, când au fost înmatriculate 46.831 de autoturisme.

Potrivit ACEA, 44% din autoturismele noi înmatriculate în perioada ianuarie-aprilie 2023 în Uniunea Europeană au fost vehicule electrice, categorie care include atât automobilele pe baterie, cele de tip plug-in hybrid şi vehiculele hibride. Comparativ, în primele patru luni ale anului trecut ponderea vehiculelor electrice a fost de 42%.

În rândul principalilor constructori auto generalişti, o creştere semnificativă, de 41,1%, a înmatriculărilor a fost înregistrată în luna aprilie de grupul francez Renault, care a înmatriculat 91.413 de autoturisme. Performanţele grupului Renault se datorează în special mărcii Dacia, în cazul căreia înmatriculările au crescut cu 45,2% în ritm anual, până la 41.013 unităţi. În primele patru luni ale anului, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 177.830 de autoturisme Dacia, în creştere cu 42,3% în ritm anual, cota de piaţă a mărcii Dacia ajungând la 5,1%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel