5 avantaje pe care le poate aduce crearea unor advertoriale
Mediul digital joacă un rol foarte important pentru succesul afacerilor în acest moment. Simpla prezență în online nu garantează succesul, acesta venind în urma unui proces planificat.
Promovarea este unul dintre pilonii pe care se sprijină procesul, iar una dintre modalitățile în care se pot face cunoscute afaceri, produse sau servicii este crearea de advertoriale.
Ce este și ce presupune crearea unor advertoriale?
Fie că vorbim de advertoriale create sub forma unor reportaje, interviuri, știri sau povești, principalele caracteristici sunt conținutul informativ și elementele subtile de promovare. Cu alte cuvinte, pentru a transmite o idee obiectivă și neutră în raport cu afacerea, produsul su serviciile prezentate în conținut, un advertorial ia forma unui reportaj de tip jurnalistic.
Cu toate că este o formă de promovare, tenta comercială nu este sesizată ușor. Astfel că cititorii vor parcurge materialul fără a fi agasați de reclame agresive. Cheia unui advertorial de succes constă în veridicitatea și utilitatea informațiilor oferite cititorilor care sunt posibili viitori clienți.
Ce reguli trebuie respectate în redactarea unor astfel de articole?
În primul rând conținutul trebuie creat astfel încât să se potrivească stilului editorial al site-ului pe care va fi publicat. Este important ca advertorialul să nu se deosebească esențial de celelalte articole apărute pe site-ul colaborator. E de preferat să se mențină limbajul, tematica și design-ul celorlalte articole prezente pe site. De asemenea, dimensiunea joacă un rol la fel de important. Și la acest capitol advertorialul ar trebui să fie la fel ca celelalte articole. Titlurile nu trebuie să fie încărcate de superlative și e de preferat să fie scurte și directe.
Care sunt avantajele pe care le pot aduce advertorialele?
În primul rând sporesc notorietatea și credibilitatea companiei. Și asta pentru că sunt publicate pe site-uri care au relevanță și pe bloguri ale unor formatori de opinie.
În al doilea rând, au rolul de a face prezentarea mai plăcută pentru clienți. Indiferent dacă articolul este despre o afacere, un produs sau un serviciu, prezentarea va fi mai plăcută, mai incitantă și mai accesibilă. Asta se datorează faptului că advertorialul livrează un conținut informativ și prietenos, spre deosebire de un mesaj de tip reclamă.
În al treilea rând, publicarea pe site-uri cu autoritate și pe bloguri atrage o mai mare vizibilitate în mediul online. Asta va duce la o creștere a traficului pe pagina companiei pentru care au fost create advertorialele. Creșterea traficului poate conduce la o mai bună autoritate în rândul motoarelor de căutare, dar și la o creștere a vânzărilor.
În al patrulea rând, ajută la obținerea unui ranking online mai bun. Acest ranking online contează la afișarea în paginile motoarelor de căutare, dar și la vizibilitatea în rândul utilizatorilor din mediul digital. Cu ajutorul advertorialelor se creează link-uri externe relevante.
De asemenea, tipul acesta de promovare permite alegerea exactă a publicului. Acest lucru se poate realiza prin modul în care este redactat conținutul, prin alegerea publicațiilor unde va apărea advertorialul, dar și prin alegerea momentului pentru publicare. Toate aceste decizii conduc mesajul către publicul țintă al afacerii.
Ca încheiere, putem concluziona că advertorialele reprezintă una dintre metodele benefice de promovare în mediul digital. Folosite cum trebuie, aceste tipuri de articole pot crea avantajul competitiv de care orice firmă are nevoie pentru a răzbate în lumea contemporană a afacerilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News