„Nu trebuie decât să ne uităm la experiența celorlalte țări din regiune. Cehia, Slovacia, Ungaria și Polonia oferă niște programe de absorbție a capitalului străin în domeniul auto, la un nivel fără precedent în ultimii 20 de ani.
Investitorii sunt atrași cu facilități fiscale, cu reduceri de taxe, cu investiții inclusiv în „joint venture-uri”( n.r. colaborare care caută dezvoltarea unei singure întreprinderi sau unui singur proiect de profit, împărtășind riscurile asociate dezvoltării sale) împreună cu statele respective.
Și la noi, președintele Iohannis trăgea recent un semnal de alarmă că trebuie să ne focusăm mai mult pe oferirea unor ajutoare de stat investitorilor strategici, celor care produc investiții pe orizontală în economie. Avem nevoie de o politică agresivă din punct de vedere fiscal și din punct de vedere al promovării intereselor României în acest domeniu.
Paradoxal, noi avem angajați specializați în domeniul auto, avem infrastructura necesară, dar, din păcate, nu știm să negociem cu investitorii care, în acest moment, se relochează din Ucraina, Rusia, din țările asiatice, pentru a se apropia mai mult de consumatorul european”, a declarat analistul economic Adrian Negrescu, pentru DC News.
Adrian Negrescu: Sunt în joc joburile a peste două sute de mii de români
Adrian Negrescu a spus că, în cazul României, sunt în joc sute de mii de locuri de muncă.
„Industria auto românească este, din păcate, axată pe motoarele cu combustie internă. Abia acum facem câțiva pași, temători, înainte. Ecosistemul de companii care gravitează în jurul Ford și Dacia (n.r. marile uzine prezente în țara noastră), câteva sute de firme, produc în continuare piese pentru mașini cu motoare termice. Toată această industrie are zilele numărate în România dacă guvernul și investitorii nu vor înțelege că progresul în domeniul auto este mai rapid decât toate estimările de până acum.
Sunt în joc joburile a peste două sute de mii de români angajați în acest domeniu, pentru care statul este dator să vină cu programe de susținere. Gândiți-vă că noi trăim un adevărat paradox: susținem din bani publici achiziția de mașini electrice construite în Occident și, mai mult decât atât, bomboana de pe colivă aș spune, susținem producția Dacia Spring în China, nu în România.
Dacă, într-adevăr, înțelegem spre ce ne îndreptăm în industria auto, ar trebui să luăm măsuri ca, împreună cu investitorii în domeniu, împreună cu companiile și, mai ales, din punct de vedere investițional și fiscal, să încercăm să facem o platformă de dezvoltare a unor produse inovative, mai ales în industria auto”, a precizat analistul economic pentru DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!
- Alexandru Rafila, reacție după ce Oana Sivache (ASSMB) a fost inculpată de DNA
- Motivul pentru care testele PISA nu sunt relevante pentru România. Marian Staș, coordonator de programe educaționale: Analfabetismul logic e problema