Data publicării:

Zeci de epave de nave de război germane, scoase la iveală după secarea Dunării

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Fotografie de la Jose Mieres, Pexels
Fotografie de la Jose Mieres, Pexels

Dunărea a ajuns la un nivel atât de scăzut încât sunt scoase la iveală nave scufundate în al Doilea Război Mondial. 

Seceta din Europa, cea mai gravă din ultimele decenii, a adus nivelul Dunării la cel mai scăzut punct din ultimul secol, axpunând epavele a zeci de nave germane de război, scufundate în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial în apropiere de portul danubian Prahovo din Serbia, multe dintre ele fiind în continuare încărcate cu explozibii şi muniţie.

Sute de nave au fost scufundate de-a lungul Dunării, nave care fac parte din flota Germaniei naziste de la Marea Neagră şi care s-au retras pe Dunăre în sus fugind de înaintarea forţelor sovietice. Traficul pe Dunăre este perturbat de nivelul scăzut al apei şi prezenţa epavelor în zonă.

"Flotila germană a lăsat în urmă un posibil dezastru ecologic, care ne ameninţă viaţa nouă, celor din Prahoo", a declarat Velimir Trajiovic, care a scris o carte despre navele germane de război scufundate în Prahovo. Industria locală a pescuitului este, de asemenea, pusă în pericol, inclusiv pentru România, aflată pe celălalt mal al Dunării, scrie Rador. 

În Germania seacă Rinul, Franţa se confruntă cu incendii majore de vegetaţie, iar în Portugalia ies la suprafaţă sate scufundate de 50 de ani. Cea mai gravă secetă din ultimii 500 de ani

Cel mai important râu din Germania, Rinul, se usucă văzând cu ochii, pe măsură ce Europa trece prin ceea ce poate deveni cea mai gravă secetă din ultimii 500 de ani. Dar aceasta nu este singura problemă. 

Nivelul apei pe Rin, rău pe care se transportă 80% din toate bunurile din Germania, este atât de scăzut încât trecerea barjelor ar putea deveni imposibilă la finalul săptămânii. Sunt ameninţate, astfel, livrările de petrol şi cărbune care ajută ţara să reducă dependenţa de gazul rusesc. 

Rinul este deja la un nivel mai scăzut decât în 2018, când Europa a trecut prin ultima secetă majoră. În acel an, râul nu a mai putut fi tranzitat de barje peste 132 de zile, acest lucru aproape declanşând o recesiune. Costurile transporturilor pe calea apei au crescut deja de cinci ori în acest an, pe măsură ce barjele îşi limitează capacitatea pentru a putea rămâne la suprafaţă. 

Economiştii estimează că o astfel de întrerupere a transporturilor ar putea încetini cu până la jumătate de punct procentual creşterea economică a Germaniei din acest an. 

"Nu am făcut o analiză pe acest lucru încă, dar din experienţă cred că este o situaţie mai extremă decât cea din 2018. Şi 2018 a fost atât de extrem încât în ultimii 500 de ani nu mai avusese loc un eveniment similar", a declarat Andrea Toreti, cercetător senior la Centrul de Cercetare Comună al Comisiei Europene, conform Daily Mail. 

Franţa, lovită de incendii de vegetaţie 

 

De marţi, incendiile Landiras din Gironde, aproape de Bordeaux, au mistuit peste 15.000 de hectare de păduri de pin şi au dus la evacuarea a peste 6000 de persoane. 

Focul s-a extins spre departamentul Landes, aflat mai la sud, unde se află şi parcul regional Landes de Gascogne. Autorităţile locale spun că 500 de pompieri luptă constant cu flăcările. 

Focul se extinde, însă, şi spre autostrada A63, care leagă Bordeaux de Spania, şi care ar putea fi închisă complet dacă fumul va reduce vizibilitatea. 

Incendiul Landiras a început în iulie şi a fost cel mai mare din cele care au avut loc în sud-vestul Franţei din acest an. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel