Zborul tău NU pleacă la ora anunţată? Situaţiile în care compania aeriană NU este obligată să dea compensaţii
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie creată de Victor Freitas, de la Pexels
Fotografie creată de Victor Freitas, de la Pexels
Ramona Colea, CEO Flight Claim, a explicat în exclusivitate pentru DC NEWS care sunt condiţiile extraordinare în care companiile aeriene nu trebuie să îşi despăgubească clienţii, în cazul unor întârzieri. 

"Există circumstanţe extraordinare când compania aeriană nu este responsabilă să ofere compensaţii. Vremea este una dintre aceste circumstanţe, dar trebuie să punem mereu în balanţă ce fel de condiţii meteo am avut. Dacă plouă şi aeroportul e deschis, se justifică o întârziere, dar nu se justifică o anulare a zborului. 

Fiecare dintre aceste variabile trebuie puse într-un anumit context. Dacă vorbim de condiţiile meteo de săptămâna trecută de la Atena sau Istanbul, atunci are sens, e de înţeles. Dar dacă a fost o rafală de ploaie, dacă a fost chiar şi zăpadă sau o furtună, dar aeroportul a fost deschis şi s-a putut zbura în câteva ore. Nu am auzit vreodată ca iarna să nu se zboare, sau să nu se zboare pe ploaie. Se pot înţelege situaţii de întârziere, dar nu şi anulări, unde pasagerii sunt abandonaţi în aeroport şi dorm pe jos. Mulţi nu îşi permit să se ducă la un hotel, sunt cu copii după ei, cu bătrâni. De aceea, aceste circumstanţe extraordinare trebuie judecate în măsura a ceea ce s-a întâmplat!", a declarat Ramona Colea la DC NEWS. 

Când sunt despăgubiţi pasagerii

"Cauzele care determină plata unor compensaţii sunt, de exemplu, probleme tehnice, greva angajaţilor companiilor aeriene, situaţii în care nu a existat avion, el fiind blocat pe alt aeroport, să zicem. Chiar dacă acele condiţii meteo sunt exceptate de la plata compensaţiilor, există o întreagă listă de motive pentru care companiile aeriene trebuie să plătească compensaţii pasagerilor. Lista asta, de-a lungul timpul, a fost dată de jurisprudenţă. În timp, pasagerii au dat companiile în judecată, iar CJUE a tot suplimentat lista", a mai punctat Ramona Colea.  

De ce vând companiile mai multe bilete decât locuri în avion

”Observând că numărul de pasageri este mai mic cu 10%, de exemplu, atunci compania va vinde 110% bilete. În cazul în care se prezintă 110% din pasageri, atunci se aplică termenul ”primul venit, primul servit”, adică primul venit în termenul de check-in, respectiv cu două ore înainte de decolare. Dacă pasagerul depășește acest termen, compania nu mai are nicio responsabilitate să îl compenseze în niciun fel. Tipul acesta de pasager este o rezolvare foarte ușoară pentru companie”, a mai punctat Ramona Colea într-un interviu exclusiv DC NEWS. VEZI MAI MULTE AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel