Zbor anulat sau întârziat la Aeroportul Henri Coandă București: Ce să facem?
Data publicării:
Autor: Sonia Baciu
WhatsApp
FOTO: Rakoon - Muncă proprie, CC0
FOTO: Rakoon - Muncă proprie, CC0
Iată ce trebuie să faceți în cazul în care zborul dvs. a fost anulat la aeroportul Henri Coandă București și cum să obțineți o despăgubire.

Ce poate fi mai frustrant și neplăcut decât să ajungem în aeroport și să descoperim că zborul nostru a fost anulat? Din păcate, aceasta este o realitate cu care se confruntă sute de călători. Pe de altă parte, există totuși un lucru care să mai atenueze nemulțumirea. S-ar putea să aveți dreptul la o despăgubire de până la 600 de euro pentru un zbor anulat la Aeroportul Henri Coandă București.

Ce facem dacă zborul este anulat sau întârziat când ajungem în aeroport?

Indiferent dacă ați trecut de controlul de securitate sau încă sunteți în zona de check-in, cel mai important lucru pe care îl puteți face este să aflați motivul anulării. Această etapă este esențială pentru a determina eligibilitatea zborului dvs. la o despăgubire.

Astfel, dacă zborul dvs. a fost anulat din motive în care compania aeriană este direct responsabilă, atunci puteți solicita o compensație. Însă, dacă au intervenit circumstanțele excepționale, adică situații în afara puterii decizionale a companiei, atunci nu se mai pot aștepta compensații.

Există posibilitatea să vi se ofere un zbor alternativ către destinația dvs. Dacă îl acceptați, iar acesta ajunge la aeroportul de sosire cu mai puțin de 3 ore de întârziere, atunci șansele de a fi despăgubiți scad considerabil.

Aveți grijă ce semnați în aeroport

De obicei, când zborul dvs. este anulat sau întârziat în aeroportul Henri Coandă, angajații companiei aeriene vă pot aborda pentru a vă ajuta să navigați situația. Adesea, pentru a nega vinovăția sau pentru a evita să vă ofere compensații, angajații companiilor v-ar putea oferi vouchere pentru zboruri viitoare.

În multe cazuri, vi se poate cere să semnați un document conform căruia renunțați la dreptul dvs. de a solicita despăgubiri și rambursări pentru zborul perturbat.
Citiți cu atenție orice document venit din partea companiei aeriene înainte de a semna. Aveți dreptul să refuzați serviciile alternative pe care le poate oferi compania dacă acestea nu se aliniază cu planurile dvs.

Bunuri și servicii din Aeroportul Henri Coandă: Cine plătește?

Compania aeriană are obligația de a vă pune la dispoziție anumite bunuri și servicii în aeroportul din București în cazul în care zborul dvs. a fost întârziat sau anulat. Pentru zboruri anulate, vă puteți aștepta la cazare la hotel pentru un zbor din ziua următoare, transport între aeroport și cazare și înapoi, acces la mijloace de comunicare și mese și băuturi răcoritoare.

Aceste servicii trebuie să fie acoperite de compania aeriană. În cazul în care nu primiți vouchere, atunci pentru a evita alte momente de frustrare și nemulțumire în aeroport, este recomandabil să păstrați orice chitanță și bon fiscal. În funcție de cheltuielile pe care le-ați avut din cauza întârzierii sau anulării zborului la Aeroportul Henri Coandă, acestea pot fi adăugate la cererea de despăgubire și puteți fi rambursați.

FOTO:  Unsplash @Adrian Cosca

Aflați motivul anulării sau întârzierii zborului

Motivul anulării sau întârzierii zborului este esențial pentru cererea dvs. de despăgubire. Pe lângă faptul că este determinant în stabilirea eligibilității zborului dvs. la compensație, vă informează și despre gravitatea situației. De ce este important?

Zborurile perturbate intră în două categorii: zboruri în care compania aeriană este responsabilă și circumstanțele excepționale. Dacă compania aeriană este direct responsabilă de anularea sau întârzierea zborului, atunci aveți dreptul la o compensație. Dacă intervin circumstanțele excepționale, atunci există slabe șanse să fiți despăgubiți pentru perturbare.

În tabelul de mai jos veți găsi atât situațiile în care puteți obține o despăgubire și circumstanțele în care este aproape imposibile:

Aflarea motivului anulării sau întârzierii vă va ajuta la completarea cererii de compensație.

Drepturile pasagerilor și compensația

Conform Regulamentului CE 261/2004, orice pasager al cărui zbor a fost perturbat de compania aeriană are dreptul la o despăgubire financiară de până la 600 de euro. Condițiile pentru a primi această despăgubire sunt reprezentate de motivul perturbării, distanța dintre aeroporturi în cazul zborurilor anulate și durata întârzierii pentru zborurile întârziate (peste 3 ore).

În cazul zborurilor anulate, puteți obține, de asemenea, și rambursarea biletului de zbor pentru segmentul pe care nu l-ați utilizat. De exemplu, dacă călătoria dvs. are un zbor cu escală, iar din cauza unei anulări sau întârzieri l-ați pierdut pe al doilea, pe lângă un zbor alternativ, compania aeriană v-ar putea oferi un zbor către aeroportul de plecare inițial.

Compensația poate fi obținută în urma unei cereri în care adăugați toate datele și dovezile cu privire la zborul perturbat pe Aeroportul Henri Coandă. Puteți face asta fie încercând să intrați în contact cu compania aeriană vinovată de perturbare, fie apelând la serviciile unor companii care se ocupă de soluționarea unor astfel de probleme.

Concluzie

Din fericire, aceste informații sunt aplicabile pentru toate aeroporturile și companiile aeriene europene.

Astfel, indiferent dacă zborul dvs. are destinația un stat non-european sau plecați dintr-un stat non-european către unul european, puteți solicita despăgubiri fără probleme.

Indiferent de situația în care v-a adus compania aeriană la Aeroportul Henri Coandă București, nu lăsați ca aceasta să fie un motiv pentru care să nu fiți compensați. Apărați-vă drepturile și solicitați despăgubiri și rambursări pentru perturbări întrucât este dreptul dvs.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel