Vremea neobişnuită din ianuarie, periculoasă pentru şoferi. Principalele capcane în trafic
Vremea neobişnuită din ultima vreme le poate da bătăi mari de cap şoferilor, dacă nu sunt atenţi. Iată principalele pericole care pot apărea pe şosea.
Am vorbit despre acest subiect cu Titi Aur, fost pilot de raliuri, expert în conducere defensivă. Specialistul avertizează, astfel, asupra a doua pericole principale pe şosea în această perioadă cu vreme schimbătoare.
"Avem în primul rând ceaţa. Aici, şoferii reacţionează normal, până când apare efectul de turmă. Adică atunci când sunt tentaţi să se ia după ceilalţi participanţi la trafic, mai ales când se merge pe şosele cu mai multe benzi sau pe autostrăzi. De principiu, nu se întâmplă nimic în astfel de situaţii, când toţi şoferii merg la fel de tare sau la fel de aproape de maşina din faţă. Dar când unul opreşte sau frânează brusc, apar acele tamponări în lanţ, acele caramboluri. Efectul de turmă este cel mai mare pericol pe timp de ceaţă!
În al doilea rând, avem pericolul poleiului sau al gheţii negre. De altfel, gheaţa neagră sună mai bine, pentru că poleiul e românesc aşa şi credem că ne dăm seama când apare. Gheaţa neagră, însă, înseamnă că asfaltul rămâne la aceeaşi culoare, dar la un moment dat îngheaţă. Pe poduri, sub poduri, sau în zone unde a fost umbră, unde e mai rece asfaltul. Marele pericol este că gheaţa neagră nu te anunţă că a apărut. Pe zăpadă mergi instinctiv mai încet, dar gheaţa neagră nu se vede. Este principalul pericol în perioada asta pentru şoferi!", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
Să nu vă schimbaţi cauciucurile de iarnă cu cele de vară nici dacă temperaturile sunt mai crescute acum
"Dacă vorbim de cauciuc, nu vorbim de temperatura de afară, ci de temperatura asfaltului. Dacă afară sunt 10-12 grade, dar noaptea a fost frig, pământul rămâne rece. În această perioadă, probabilitatea ca asfaltul să aibă peste 6-7 grade Celsius este mică. Peste 6 grade, ai aderenţă mai bună cu anvelopa de vară, Dar şi cu cea de iarnă ai aderenţă bună la temperaturi de 8-9 grade, aproape că ai putea să le compari.
Testele arată că de la 7 grade în jos, un test de frână sau de evitare este mai eficient cu anvelopa de iarnă sau de vară. Nu vom schimba cauciucurile ca la curse în perioada asta. Dacă într-o zi avem 10-12 grade, nu înseamnă că se încălzeşte şi asfaltul. Rămânem cu anvelopele de iarnă şi în perioada asta", a concluzionat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News