Investigaţia îndelungată a arătat că Winterkorn şi Stadler şi-au încălcat obligaţia de diligenţă, dar în cazul altor membri ai Board-ului nu s-au descoperit încălcări, a precizat cel mai mare producător auto european, transmite Agerpres. Atât Winterkorn cât şi Stadler au dezminţit că ar fi responsabili pentru scandal. Investitorii au pierdut milioane de euro în septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Până acum scandalul a costat grupul german peste 32 miliarde de euro.
Winterkorn a demisionat din funcţia de director general în 23 septembrie 2015, la o săptămână după izbucnirea scandalului. Aproximativ trei ani mai târziu, Volkswagen a reziliat contractul lui Stadler ca şef al Audi, pe fondul investigaţiilor referitoare la posibila sa implicare în Dieselgate. Volkswagen a precizat că investigaţia pe care a demarat-o, cu ajutorul firmei de avocatură Gleiss Lutz, include examinarea şi evaluarea a 1,6 milioane de documente, peste 1.550 de interviuri şi întrebări.
"Atât Winterkorn cât şi Stadler au realizat multe lucruri importante în cadrul grupului Volkswagen, nu este nicio îndoială că realizările din carierele lor profesionale încă există. Totuşi, există aspecte pe care cei doi, în calitate de membri ai Board-ului, nu le-au monitorizat cu suficientă atenţie", se arată într-un document al Comitetului de supervizare al Volkswagen, consultat de Reuters.
Și-au încălcat obligațiile de muncă
Ca rezultat, compania a decis să solicite despăgubiri de la Winterkorn şi Stadler pentru că şi-au încălcat obligaţia de diligenţă. Profitul operaţional, excluzând elementele excepţionale legate de Dieselgate (scandalul emisiilor), a scăzut cu 45% anul trecut, la 10,6 miliarde de euro (12,83 miliarde de dolari).
Anul trecut, vânzările Volkswagen au scăzut cu 15,2%, la aproximativ 9,3 milioane de vehicule, în timp ce numărul de automobile pur electrice livrate s-a triplat, la aproape 232.000 unităţi, iar la modelele plug-in hybrid creşterea a fost de 175%, la peste 190.000 de unităţi.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- Efectele prafului saharian asupra sănătății. Beatrice Mahler: Cine trebuie să aibă grijă să nu iasă din casă
- 5 pași pentru un somn mai bun conform oamenilor de știință
- Ce se întâmplă cu pensiile românilor. Răsturnare de situație de la Poșta Română
- Pască pufoasă fără aluat
- Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, autoarea unor gafe intolerabile, mută în fața presei. Tace mâlc
- Bacterie de origine fecală găsită în 2 milioane de sticle de apă ”de fițe”
- Sephora, gafă majoră. Compania își cere scuze după ce a jignit victimele Fenomenului Pitești / foto în articol
- Candidatul cu șanse maxime la Capitală, după mutarea PSD - PNL. Ciuvică: Înainte, avea șanse minime
- Cum te autosabotezi fiind negativist. Psiholog: „Aoleu, dacă pățesc ceva? Nu o să fii niciodată fericit!”
- Cozi la spălătorii din cauza prafului saharian. E vreun pericol sau e doar un moft?
- E salvarea dependenților! „Am un comportament pe care vreau să-l elimin, nu pot, așa că optez la această metodă”