Data publicării:

Visa şi Mastercard, reducere comisioane. Propunerea companiilor

Autor: Mihai Ciobanu | Categorie: Economie
WhatsApp

Visa şi Mastercard s-au oferit să diminueze comisioanele plătite de comercianţi pentru plăţile cu cardul efectuate de turişti în Uniunea Europeană, în încercarea de evita să fie nevoite să plătească amenzi la finalul unei investigaţii în derulare a Comisiei Europene, au declarat joi pentru Reuters surse din apropierea acestui dosar. 

Potrivit surselor, chiar şi după reducere, comisioanele plătite de comercianţi atunci când acceptă plata cu cardul, o sursă de venituri pentru bănci, vor fi mai mari decât comisioanele care se aplică celor care au carduri UE. Comisia Europeană se luptă de aproape un deceniu pentru a reduce aşa-numitele comisioane de interchange şi a încuraja tranzacţiile transfrontaliere şi comerţul online. Autorităţile americane au descurajat şi ele astfel de practici. 

Comercianţii susţin că aşa-numitele comisioane de interchange sunt costuri ascunse

Comercianţii susţin că aşa-numitele comisioane de interchange sunt costuri ascunse iar companiile de carduri au plătit miliarde de dolari pentru a pune capăt unor acţiuni colective în justiţie. În cazul Visa, iniţial dosarul a vizat compania Visa Europe, care a fost preluată de Visa Inc în luna iunie 2016. Comisia Europeană susţine că acele comisioane percepute comercianţilor atunci când acceptă cardurile Visa emise în afara UE ar duce la creşterea preţurilor bunurilor şi serviciilor pentru toţi consumatorii. În cazul Mastercard, compania este acuzată că are reguli care blochează băncile dintr-o ţară membră UE să ofere comisioane de interchange mai mici unui retailer dintr-o altă ţară membră. 

Avertismentul Mastercard

Mastercard a avertizat că ar putea să îi fie impuse o amendă de peste un miliard de dolari dacă va fi găsit vinovat că a încălcat legislaţia antitrust, dar amenda ar putea fi mai mică dacă se ajunge la o soluţie amiabilă. Executivul comunitar poate impune amenzi echivalente cu până la 10% din cifra de afaceri globală a unei companii. 

Potrivit surselor, în prezent, Comisia vrea să obţină opiniile comercianţilor şi organizaţiilor care protejează drepturile consumatorilor înainte de a decide dacă va accepta sau nu oferta Visa şi Mastercard. Comentariile negative ar putea duce la solicitarea unor reduceri mai mari ale comisioanelor. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel