Vezi ce taxe de autostradă vor plăti șoferii și de când
Dan Şova, ministrul delegat pentru Departamentul Proiectelor de Infrastructură şi Investiţii Străine a anunțat că șoferii vor plăti prima taxă de autostradă cei care vor circula pe rutele Piteşti-Constanţa și Comarnic-Braşov. Ambele autostrăzi au ca termen de finalizare anul 2017.
„S-a făcut la acest moment o simulare cu trei euro pe sută de kilometri, ceea ce înseamnă un euro şi ceva (1,74 euro), având în vedere că autostrada Comarnic-Braşov va avea 58 de km”, a declarat Dan Şova, vorbind despre taxa pe care vor trebui să o plătească şoferii. Anunțul a fost fpcut la emisiunea "După 20 de ani".
Pentru tronsonul Piteşti-Constanta, ministrul Șova a declarat că mai întâi concesionarul va trebui să construiască Centura de sud a Bucureştiului, inelul 2, care are 48 de km. „Prima etapă în cazul concesiunii autostrăzii Piteşti- Constanţa este reabilitarea a peste 30 de km de pe autostrada Bucuresti-Piteşti”.
Pentru tronsonul Comarnic-Brașov, investiția se ridică la circa 1,3 miliarde de euro. Toate cele trei firme cu care CNADNR negociază în prezent au prezentat şi varianta de finanţare.
În opinia ministrului Marilor Proiecte, la precedentele două incercări de a realiza Comarnic- Braşov, autorităţile au făcut o „greşeală foarte mare”. „S-a negociat contractul cu constructorii, fără să cheme la masă potenţialii finanţatori. Noi am chemat la masă toate băncile finanţatoare care şi-au exprimat interesul”, a spus Şova, care nu a dorit să precizeze finanţatorii interesaţi de Comarnic –Braşov.
„Nu pot să spun. Sunt din UE. Sunt inclusiv BEI, BERD, Banca Mondială care şi-au manifestat interesul de a finanţa parţial autostrada, de a face parte din creditul sindicalizat care va finanţa autostrada”, a declarat Dan Şova la "După 20 de ani". El a motivat astfel şi întârzierea în anunţarea câştigătorului contractului de concesiune, fiind la mijloc anumite rigori impuse de finanţatori.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News