Data publicării:

Vechiul sistem de învăţământ a atins potenţialul maxim, afirmă Funeriu

Autor: DCNews Team | Categorie: Arhiva
WhatsApp

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a susţinut, joi, că raportul privind învăţământul din statele Uniunii Europene arată clar că vechiul sistem de învăţământ din România şi-a atins potenţialul maxim şi nu mai putea funcţiona, iar legea educaţiei vine să reformeze educaţia, s-o modernizeze.

"Raportul european privind sistemul de învăţământ din statele membre ale Uniunii Europene are ţinte foarte clare pentru anul 2020. Sunt unele diferenţe faţă de ceea ce este în România. Acest lucru dovedeşte foarte clar ceea ce eu am subliniat de foarte multe ori, şi anume aceea că vechiul sistem de învăţământ şi-a atins maximum de potenţial şi nu mai putea funcţiona", a declarat ministrul Daniel Funeriu.

El a precizat că România a făcut progrese importante în ceea ce priveşte reducerea abandonului şcolar.

"Pentru prima dată putem vorbi de scăderea abandonului şcolar de la 22 %, la 16,6%, faţă de media europeană care este de 14%. Legea educaţiei prevede obligativitatera clasei pregătitoare, iar aducerea copiilor mai devreme la şcoală, aşa cum se întâmplă în majoritatea ţărilor din Occident, este dovedit că scade abandonul şcolar", a mai spus ministrul Educaţiei.

De asemenea, programele sociale reprezintă un alt factor important pentru reducerea abadonului şcolar, la fel şi descentralizarea.

Legat de învăţământul superior, ministrul a recunoscut că procentul celor care finalizează studiile la categoria de vârstă 30-34 de ani este scăzut comparativ cu Europa, respectiv de 17,61% în 2010, ţinta pentru România fiind de 26,4%.

Noul raport al Comisiei Europene privind progresele înregistrate în învăţământ şi formare, dat publicităţii, marţi, arată că ţările UE şi-au îmbunătăţit sistemul de învăţământ în domenii-cheie, dar au atins doar unul din cei cinci indicatori de referinţă stabiliţi pentru 2010. De asemenea, România are încă un număr ridicat de persoane care scriu şi citesc cu dificultate, procentul fiind de 40% în 2009 faţă de media UE de 17%.

De asemenea, el a remarcat faptul că în Europa, 12% din populaţia adultă este implicată în sistemul de învăţare pe tot parcursul vieţii, în timp ce în România doar 1,6%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel