Vânzările H&M din China au scăzut drastic după boicotul chinezilor
H&M a raportat venituri scăzute după ce chinezii au boicotat compania.
Compania suedeză de modă H&M a avut parte de o scădere importantă a vânzărilor din China, la câteva luni după ce a devenit ținta unui boicot din partea locuitorilor celei mai populate țări din lume, anunță BBC. H&M s-a aflat printre cele câteva branduri care s-au arătat îngrijorate în legătură cu presupusele încălcări ale drepturilor omului din provincia Xinjiang, unde minoritatea musulmană uigură ar fi ținta.
După ce a semnalat că sunt inacceptabile astfel de practici, celebritățile din China au tăiat legăturile cu compania, iar platformele de comerț online din țară nu au mai comercializat produsele H&M. Scăderea vânzărilor din China a venit în timp ce afacerea globală a revenit pe plus datorită impactului în scădere al pandemiei. Vânzările din China reprezentau cam 5% din vânzările totale ale H&M până anul trecut, fiind în același timp unul dintre cei mai mari furnizori de bumbac ai companiei.
Vânzările au scăzut cu aproape un sfert în China
Cu 23% au scăzut vânzările din China în al doilea trimestru al anului 2021 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. „În legătură cu China, situația rămâne complexă. În afară de acest lucru facem trimitere către ceea ce am spus anterior”, a transmis CEO-ul Helena Helmersson, vorbind în premieră despre impactul boicotului din China.
Chiar și așa, trimestrul doi din 2021 a fost unul mai puternic decât estimările firmei care vinde articole de modă. Astfel, veniturile totale ale celei de-a doua companii de haine din lume au fost de 420 milioane dolari înainte de taxe, după niște pierderi importante în aceeași perioadă a anului 2020.
De ce sunt boicotate hainele occidentalilor în China?
Câteva branduri vestice de haine, printre care H&M și Nike, au avut parte de critici din partea chinezilor după ce cele două firme s-au arătat îngrijorate de presupusa muncă forțată la care sunt supuși uigurii în Xinjiang.
În martie, H&M a fost scoasă de pe platforma de comerț online Tmall și aplicația a fost scoasă din magazinele de aplicații ale producătorilor domestici de telefoane mobile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News