În perioada iulie-octombrie, veniturile realizate de grupul Renault au scăzut cu 1,6%, până la 11,296 miliarde euro, în timp ce înmatriculările mondiale ale grupului, care cuprinde mărcile Renault, Dacia, Lada, Alpine, Renault Samsung Motors şi Jinbei Huasong, au scăzut cu 4,4% până la 852.198 vehicule.
Proprietarul Dacia i-a şocat pe investitori săptămâna trecută când a emis un avertisment de profit iar vineri a oferit explicaţii pentru vânzările sale sub aşteptări. Astfel, în Europa, unde livrările Renault au scăzut cu 3,4% chiar dacă piaţa a crescut cu 2,4%, compania a dat vina pe rezultatele solide din perioada similară a anului trecut precum şi pe întârzierile înregistrate la introducerea noii versiuni a modelului Clio. Acest model, a doua cea mai bine vândută maşină din Europa, ar urma să joace un rol central în politica de majorare a preţurilor pentru grupul Renault.
Conform cifrelor publicate vineri, scăderea vânzărilor în trimestrul al treilea a afectat în principal marca Renault, în cazul căreia livrările de autoturisme şi utilitare au scăzut cu peste 10% în trimestrul al treilea. În schimb, în cazul mărcii Dacia, livrările au crescut cu 9,3% în trimestrul al treilea până la 166.176 unităţi.
Pe ansamblul primelor nouă luni, un număr de 563.268 de autoturisme şi utilitare marca Dacia au fost vândute la nivel mondial. Pe piaţa din România, grupul Renault a vândut în primele nouă luni ale acestui an un număr de 52.871 de vehicule, ceea ce plasează România pe locul 15 în clasamentul celor mai importante pieţe pentru grupul francez. Pentru 2019, grupul Renault şi-a revizuit în jos estimările privind evoluţia pieţei auto mondiale, care ar urma să înregistreze un declin de aproximativ 4%, faţă de unul de 3% cât estima anterior.
În ceea ce priveşte propriile sale rezultate, Renault mizează pe o scădere a vânzărilor cuprinsă între 3% şi 4% în acest an şi pe o marjă operaţională de ordinul a 5%, faţă de obiectivul precedent de 6%. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol
- Cum să treci corect pe „sub masă” - Sfântul Epitaf, în Vinerea Mare. Preotul Nicolae Crângașu: Așa se face
- Copiii din București merg degeaba în Herăstrău. Nicușor Dan: Când se va rezolva problema cu locurile de joacă