Vânzările de autoturisme ecologice noi aproape s-au dublat (95,5%) în luna ianuarie din 2022, faţă de acelaşi interval din anul precedent, până la 1.656 de unităţi, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de Agerpres.
Conform analizei de piaţă, ponderea autoturismelor electrice şi full hibride noi în totalul pieţei auto locale a ajuns, în intervalul de referinţă, la 17,9% de la 14,3%, în ianuarie 2021.
Cele mai multe achiziţii noi au fost consemnate în categoria autoturismelor full hibride, respectiv 742 de unităţi, în creştere cu 27,1%, urmate de cele full electrice (570 de unităţi, +245,5%) şi plug-in Hybrid (344 de unităţi, +251%)
Topul celor mai vândute mașini ecologice
Statistica APIA relevă faptul că, în topul celor mai comercializate autoturisme 100% electrice, conduce, în prima luna a acestui an, Dacia (cu modelul Spring) - în 148 de unităţi. Pe locurile următoare s-au clasat: Volkswagen - cu 89 de exemplare, Tesla (75), Hyundai (51), BMW (29), Renault (25), Mercedes-Benz (24), Peugeot (20), Skoda (16) şi Fiat (16).
În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme full hibride vândute, în ianuarie, în România, au fost comercializate de: Toyota - cu 476 de unităţi, Hyundai (97), Renault (57), Ford (46), Honda (41), Lexus (20), Suzuki (4) şi Subaru (1).
De asemenea, în topul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, Mercedes-Benz era pe prima poziţie, cu 61 de unităţi comercializate, urmată de Volvo (44 de exemplare), Ford şi Hyundai (câte 43 de unităţi), Skoda (36), BMW (33), Volkswagen (23), Renault (16), Audi şi Mitsubishi (câte 11 exemplare).
Avertisment la nivel european. Reţeaua electrică, INSUFICIENTĂ pentru toţi doritorii de maşini electrice
Reţeaua electrică europeană nu va face faţă tuturor doritorilor de maşini electrice, avertizează Asociaţia Europeană a Industriei Energiei Electrice.
Conform unui raport al Asociaţiei, numărul de maşini electrice din Europa va ajunge până în 2035 la 130 de milioane, de la 3 milioane în prezent. Sarcina maximă pe reţea va creşte şi ea, cu până la 90%, astfel că am putea avea parte des de supratensiuni, pierderi de energie, dar şi de preţuri mai mari. Pentru a evita acest lucru, este necesar să se introducă sisteme inteligente de încărcare, iar proprietarii de mașini să își schimbe abordarea utilizării infrastructurii de alimentare. Vezi mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Previziunea lui Ciuvică privind alegerile pentru Primăria Capitalei: Ia peste 40% / video
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu