Vacanță în Grecia. Noi reguli pentru cei care merg cu mașina: "Ard inclusiv sub apă"
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florentina Constantin
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Dacă ai de gând să mergi în vacanță în Grecia cu mașina, atunci ar trebui să știi că autoritățile elene au implementat noi reguli.

Măsurile îi vizează pe șoferii cu mașini electrice, hibride sau alimentate cu gaz petrolier lichefiat (GPL). Feriboturile nu mai acceptă vehicule cu baterii complet încărcate sau cu rezervoarele pline, acestea reprezentând un risc crescut de incendiu.

Conform noilor reguli, vehiculele pur electrice sau hibride cu încărcare la priză nu trebuie să aibă bateriile încărcate mai mult de 40%, la îmbarcarea pe feribot. În mod similar, vehiculele cu combustibili alternativi, cum ar fi GPL sau gaz natural, nu trebuie să aibă rezervoarele umplute peste 50%. De asemenea, pasagerii sunt obligați să informeze echipajul în cazul în care primesc vreun mesaj de alertă legat de vehiculul lor.

Dan Anghelescu, expert în turism, recomandă atenție sporită. "Recomandarea mea este să fie atenți, să se uite în bordul mașinii și să își calculeze cu mare atenție aceste capacități. Tu urci mașina pe feribot și trebuie să o lași acolo, dar o persoană din echipaj va trebui să se uite pe bordul fiecărei mașini, să vadă dacă într-adevăr nu depăsest 40%. Problema este că dacă ai încărcat mașina și ai 80%, ce faci? Trebuie să dai ture pentru că un sistem de descărcare nu am auzit că există”, a explicat acesta pentru stirileprotv.ro.

"Bateriile mașinilor electrice ard inclusiv sub apă"

"Temerea este una foarte simplă. Bateriile mașinilor electrice, în cazul în care iau foc, ard inclusiv sub apă. Arderea lor este una foarte virulentă, nu este ca la o mașină diesel care poate fi stinsă de pompieri. Cel mult pompierii pot să intervină pentru controlul flăcării, nu pentru stingerea ei”, explicat Andrei Dumitrescu, expert auto.

Alexandru Ancuța, asistent la Universitatea Politehnica din București, a precizat că starea de încărcare a bateriei nu influențează pericolul de explozie.

"Starea de încărcare nu influentează neapărat pericolul exploziei. Adică bateria poate să explodeze fie la sută la sută, fie la 50%, 40%. Probabil că, în viitor, o să apară reglementări concrete și ar trebui să vină cu soluții, să descarce vehiculele care sunt încărcate astfel încât să respecte această limită”, a spus acesta.

Specialiștii sugerează că ar trebui create spații speciale pe feriboturi pentru vehiculele electrice, separat de cele cu combustibil tradițional.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel