Urme de VIAȚĂ pe suprafața unei comete. Este pentru prima dată când s-a găsit acest element
Autor: Ioan-Radu Gava
Un element esențial pentru susținerea vieții a fost găsit pe suprafața cometei 67P / Churyumov-Gerasimenko.

Un element esențial pentru a susține viața a fost găsit pe cometa 67P / Churyumov-Gerasimenko. Un nou studiu care utilizează date din misiunea Rosetta a ESA arată că respectiva cometă ar conține elementul critic pentru viață, fosforul. Cercetătorii de la Universitatea Turku din Finlanda au condus această cercetare. Autorul principal al studiului este Esko Gardner, astrofizician și inginer software.

Elementele necesare pentru a susține viața sunt cunoscute sub numele de CHNOPS, și se referă la carbon, hidrogen, azot, oxigen, fosfor și sulf. Combinațiile acestor șase elemente chimice alcătuiesc marea majoritate a moleculelor biologice de pe Pământ. Împreună, ele reprezintă aproape 98% din materia vie a Pământului.

Puzzle-ul a fost completat

Oamenii de știință au găsit carbon, hidrogen, azot, oxigen și sulf pe alte comete, dar niciodată nu au găsit fosfor, astfel, descoperirea este una de mare impact pentru lumea științifică.

Echipa de cercetători a descoperit fosforul și fluorul în coama cometei 67P / Churyumov-Gerasimenko. Elementele au fost prezente în particule solide colectate la doar câțiva kilometri de cometă de misiunea Rosetta's COmetary Secondary Ion Mass Analyzer (COSIMA). Particulele au fost colectate pe plăcile instrumentului de colectare, care au fost apoi fotografiate de la distanță. Particulele individuale au fost selectate în imagini și apoi măsurate cu un spectrometru de masă, informează ScienceAlert.