În felul acesta, România va deveni mai competitivă, iar statul român va ajunge să colecteze mai mulți bani, nefiind necesară o majorare a accizei la carburanți.
În caz contrar, așa cum UNTRR a arătat într-o analiză realizată la începutul lunii august 2017, o majorare a accizei la carburanți ar putea aduce pierderi la bugetul de stat. Tacit, Ministerul de Finanțe recunoaște acest lucru prin faptul că dorește implementarea supra-accizei în două etape, de la 15 septembrie și 1 octombrie 2017, cu scopul de a evita un șoc pe piață, arată UNTRR.
Impact dezastruos pentru economie
În cazul în care statul va majora acciza cu 38 de bani pe litrul de motorină și benzină, transportatorii români care efectuează operațiuni de transport internațional vor fi obligați să alimenteze în afara țării, iar prin reorientarea alimentării a doar 15% din volumul actual de motorină vândut în România și a scăderii cu același procent al alimentării cu benzină, se anulează orice câștig ipotetic al statului român!
Realitatea indică faptul că circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaționali (români și străini) de pe teritoriul României s-ar putea reorienta imediat în afara României ceea ce ar conduce la un impact dezastruos asupra bugetului statului român. (De exemplu, un operator român care face transport internațional cu 200 de camioane și în prezent alimentează lunar 300.000 litri de motorină în România și 300.000 litri de motorină în afara României, în cazul majorării accizei la motorină va alimenta lunar cel puțin 500.000 litri de motorină în afara României și sub 100.000 litri de motorină în România).
Reorientarea a 15% din carburantul alimentat în România anual spre alte țări va aduce în realitate pierderi la bugetul statului.
UNTRR solicită Guvernului să aplice măsuri care să conducă la creșterea consumului de bunuri și servicii furnizate de România comunității internaționale. O măsură posibilă este rambursarea TVA cu ușurință și predictibilitate atât firmelor românești cât și firmelor străine din UE și non-UE care efectuează transport rutier internațional, volumul de carburant vândut de România va crește semnificativ spre mulțumirea firmelor de transport, a cetățenilor, a firmelor care produc și distribuie carburanți. Poziționarea României ca un „Luxemburg" al Balcanilor ar conduce la generarea unui avantaj competitiv pentru statul român și firmele din România, în competiția cu celelalte state din Europa și cu celelalte firme din afara României, oferind o soluție atractivă și firmelor străine care operează transport internațional având România ca destinație sau tranzit.
Reamintim că Luxemburg este o țară în care alimentarea cu carburant este preferată de firmele de transport care au operațiuni ce traversează zona respectivă, datorită prețurilor extrem de atractive.
[citeste si]
UNTRR solicită Guvernului să nu recurgă la supraimpozitarea unor bunuri de strictă necesitate, precum carburanții, măsură care ar conduce la creșterea automată a prețurilor pentru restul bunurilor și serviciilor.
Contrar informațiilor publicate în România, Ministerul Economiei din Austria arată că prețul motorinei fără taxe în România este la mijlocul clasamentului UE28, situându-se pe locul 14, fiind mai mic decât prețul fără taxe din 13 state europene și fiind mai mare decât prețul din 14 state europene. Prețul motorinei fără taxe este mai mare decât media europeană, fiind al 5-lea preț mai mare decât media europeană, mai transmite UNTRR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă