Ungaria NU are mare, dar își face PORT MARITIM în Italia. Mutare strategică. Nu se oprește aici
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Roxana Neagu
WhatsApp
Budapesta face o mutare strategică. Un scenariu arată o întărire a relațiilor cu China. Guvernul ungar nu se oprește aici! 

Ungaria nu are mare, dar își face port la Marea Mediterană, în Trieste, zona Adria Port, după o înțelegere cu italienii. 

”Au trecut aproximativ doi ani și jumătate de când Italia și Ungaria au semnat un acord care oferă Ungariei dreptul de concesiune asupra unei extinderi de aproximativ 32 de hectare, care va fi administrată de statul maghiar. În total, Ungaria a plătit Italiei 31 de milioane de euro, pentru 60 de ani. 

Acest port este destul de important pentru că fluxul său de trafic este estimat la aproximativ 2 milioane de tone sau 70-80 de mii de containere pe an. Ar fi greșit să spunem că tendințele iliberale, populismul și naționalismul lui Viktor Orban, fac casă bună cu proiecția strategică și interesele geo-economice ale Vestului, Ungaria căzând destul de mult în indexul global al democrațiilor până la poziția 78. România este pe poziția 46. 

Șansă pentru China. Îi deschide Ungaria poarta Europei? 

Observăm, în schimb, un lucru interesant, anume că Budapesta s-a apropiat destul de mult de Beijing și ar putea oferi șansa Chinei de a identifica o poartă de intrare spre Europa. Această nouă realitate i-ar asigura Chinei preferința de a-și păstra accesul la piața europeană, ceea ce va genera o serie de interdependențe accentuate, din punctul meu de vedere, dar și eventuale constrângeri economice, cu efecte geo-politice pe termen lung. 

Budapesta nu se oprește aici

Mai este un alt mega-proiect al Guvernului ungar, care vizează construcția de căi ferate între Budapesta și Belgrad, care urmărește, în aceeași măsură, să faciliteze o accesibilitate către portul Pireu, deținut aproape în totalitate de către China. Aici este interesant, pentru că Italia a integrat, în viziunea sa strategică, un element de infrastructură și anume implicarea celor două porturi italiene, Genova și Trieste, în proiectul ”Belt and Road”, inițiativă chineză” a spus Silviu Nate, directorul Centrului de Studii Globale de la Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu, la Digi24. 

Citește și: Sfidările clepsidrei geopolitice răsturnate

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel