Un veritabil carnagiu
Guvernul Ponta 2 a avizat negativ, adica a respins, nu mai putin de 149 de proiecte legislative formulate de parlamentari ai diferitelor formatiuni politice. Numai 16 au primit aviz favorabil, iar in cazul altor 10 Guvernul a lasat decizia in grija forumului legislativ. Semnificativ, timp de doua luni, ianuarie si februarie, in sedintele Executivului nu s-a discutat despre niciun proiect de lege. Asadar, cifrele de mai sus acopera doar un interval de patru luni. Un veritabil carnagiu.
Statistica pe care am prezentat-o mai sus demonstreaza, cat se poate de elocvent, in ce masura Guvernul Romaniei dispretuieste, aruncand in derizoriu sau, mai bine spus, la lada de gunoi, Parlamentul si activitatea sa. Daca luam in calcul termenul de patru ani de mandat parlamentar si extrapolam cifrele de mai sus si daca luam in consideratie faptul ca lunile ianuarie si februarie au reprezentat o exceptie de la regula, atunci vom ajunge la un rezultat inspaimantator. Intre 1.200 si 1.500 de propuneri legislative ar urma, in acest ritm, sa devina absolut inutile. Simple exercitii parlamentare.
Admitand ca parlamentarii lucreaza egal si ca fiecare initiativa legislativa este asumata doar de catre deputat sau senator, am putea cu usurinta trage concluzia ca, la capatul mandatului de patru ani, fiecare ales va inregistra minimum trei esecuri rasunatoare. In realitate insa situatia este mai grava. La un proiect legislativ muncesc, de regula, mai multi parlamentari si apoi inca si mai multi si-l asuma. Din echipa fac intotdeauna parte specialisti ai institutiei legislative, platiti din bani publici. In consecinta, de 30 – 40 de ori, in ritmul Guvernului Ponta, un parlamentar ar urma sa fie umilit pe parcursul intregului sau mandat.
Ca sa se intample acest lucru, pentru ca Parlamentul sa fie transformat intr-o armata a oilor de teracota care nu are alt rol decat acela de a vota initiativele Guvernului si de a aproba, in foc continuu, ordonanatele de urgenta, Executivul are insa nevoie de complici. Din exteriorul Parlamentului, atunci cand constatam ca la originea avizelor negative se afla de fapt nu membrii cabinetului, care doar aproba ca primarii, ci birocratii din ministere. Pentru care e mult mai usor si mult mai lipsit de griji si de raspundere sa respinga, pur si simplu, un proiect decat sa riste sa fie urecheati mai tarziu pe motiv ca nu au citi cu atentie textul de lege. Iar alti complici sunt interni. Varfurile de lance le reprezinta chiar parlamentari care sunt numiti in importantele functii de sefi de comisii.
Citește mai multe pe CorectNews
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News