Un avion a zburat timp de 14 ore cu o gaură în fuzelaj
Pasagerii unui avion care a zburat timp de 14 ore au observat, la coborâre, că aeronava avea o gaură în fuzelaj.
Este vorba despre un Airbus A380, operat de compania Emirates, care a aterizat la Brisbane, în Australia, după decolarea din Dubai.
Compania Emirates spune că incidentul "nu a avut niciun impact asupra fuzelajului, cadrului sau structurii aeronavei", conform The Independent.
Emirates Airbus A380 (A6-EVK) departed rwy 30L at Dubai (OMDB), VAE on flight #EK430 to Brisbane, Qld, Australia where it landed safely. After landing, a large hole was seen in the left fuselage, allegedly coming from a detached bolt in the nosegear.https://t.co/o1EqBuJ0bA pic.twitter.com/s4p6tIpXDw
— JACDEC (@JacdecNew) July 2, 2022
La aterizare, se pare că piloţii ar fi contactat Controlul Traficului Aerian şi ar fi spus că ei cred că au o pană la una dintre roţile trenului de aterizare, motiv pentru care au cerut asistenţa serviciilor de urgenţă.
Unul dintre pasageri spune, conform sursei citate, că s-a auzit şi un sunet puternic la aproximativ 45 de minute de la decolare.
"A fost o pocnitură puternică, s-a simţit prin podea. Însoţitorii de zbor au rămas calmi, nu au mai dat mâncare nimănui atunci şi au mers la telefoane, au verificat aripile, motoarele", a spus pasagerul.
"Înainte de aterizare, ne-au spus că vom ateriza pe o pistă unde va veni un inginer să inspecteze o posibilă problemă la trenul de aterizare", a declarat şi un alt pasager.
Airbus A380, primul avion care zboară alimentat de... uleiul de gătit
Avionul de test a zburat timp de trei ore, plecând de la aeroportul Blagnac, din Toulouse, Franţa, pe 25 martie. Doar 4 zile mai târziu, pe 29 martie, Airbus A380 a mai făcut un test, de data asta zburând între Toulouse şi Nice. Uleiul de gătit şi alte grăsimi au fost combinate pentru crearea unui "combustibil sustenabil", numit SAF.
Combustibilul a fost creat de Total Energies, o companie din Normandia. În martie 2021, Airbus a testat prima dată acest combustibil. Compania speră ca avioanele sale să fie certificate să zboare doar pe baza acestui combustibil până la finalul acestui deceniu. La momentul actual, Airbus-urile pot fi alimentate 50% cu SAF, 50% cu kerosen, scrie CNN.
"Creşterea cantităţii de SAF folosit rămâne un punct cheie pentru atingerea ambiţiilor de zero emisii de carbon până în 2050", transmite Airbus.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News