Autor: Doinița Manic
Un asteroid gigant de mărimea a 90 de elefanți se îndreaptă cu viteză spre Pământ, anunță NASA / Foto: Pixabay
Un asteroid uriaș de mărimea a 90 de elefanți se îndreaptă cu viteză spre Pământ.

Un asteroid uriaș se îndreaptă spre Pământ, după ce a fost recent observat de NASA pentru prima dată, scrie Daily Star. Meteorul, numit 2023 FM, se apropie de planeta noastră cu o viteză de 15,8 km/s și urmează să se apropie cel mai mult joi, 6 aprilie.

Uriașa stâncă spațială măsoară între 120 de metri și 270 de metri, ceea ce înseamnă că este la fel de mare cât 90 de elefanți la un loc. Dar, în ciuda dimensiunii meteoritului, aceasta a fost observat pentru prima dată abia pe 16 martie, iar calea sa orbitală a fost în sfârșit stabilită ieri, 2 aprilie.

NASA urmărește acum asteroidul pe măsură ce se apropie, dar nu este nevoie să intrați în panică, deoarece cel mai apropiat punct al acestuia față de Pământ va fi la aproximativ 3.000.000 km.

Totodată, un meteorit mult mai mic, cu diametrul cuprins între 9 și 20 de metri, este programat să se apropie mult mai mult de Pământ în cursul acestei luni. 2023 FN13 se deplasează cu o viteză relativ mai mică, de 4,5 km/s, și va veni la 1.000.000 km apropiere față de suprafața Pământului.

Asteroidul care ar putea lovi Pământul de Ziua Îndrăgostiților

De asemenea, un alt asteroid recent descoperit de NASA, numit 2023 DW, este posibil să lovească planeta în anul 2046, chiar de Ziua Îndrăgostiților, conform estimărilor.

"Am urmărit un nou asteroid numit 2023 DW, care are șanse foarte mici de a avea impact asupra Pământului în 2046. Adesea, atunci când sunt descoperite pentru prima dată obiecte noi, este nevoie de câteva săptămâni de date pentru a reduce incertitudinile și a prezice în mod adecvat orbitele lor cu ani în viitor. Analiștii de orbite vor continua să monitorizeze asteroidul 2023 DW și să actualizeze predicțiile pe măsură ce primesc mai multe date", transmite observatorul de asteroizi de la NASA într-o declarație.

Acest asteroid este puțin mai mic decât 2023 FM, cu un diametru de aproximativ 49,29 m, aproximativ cât o piscină olimpică. Agenția spațială a estimat că roca spațială ar avea nevoie de aproximativ 271 de zile pentru a finaliza o orbită solară, iar distanța sa cea mai apropiată de Soare va fi de 0,49 unități astronomice, echivalentul a aproximativ 75.000.000 km. În acest moment NASA nu a emis avertismente oficiale cu privire la vreun asteroid pe care l-a identificat.