Un asteroid de mărimea unui teren de fotbal trece vineri prin apropierea Pământului. Este clasificat drept potențial periculos - Video Live
Autor: Doinița Manic
Un asteroid de mărimea unui teren de fotbal trece vineri prin apropierea Pământului. Este clasificat drept potențial periculos / Foto: Pixabay
Un asteroid potențial periculos, de mărimea unui teren de fotbal, trece vineri prin apropierea Pământului.

Un asteroid de dimensiunea unui stadion de fotbal va trece vineri pe lângă Pământ și, din cauza dimensiunii sale, dar și a apropierii față de planeta noastră, oamenii de știință de la NASA îl monitorizează pentru a preveni orice potențial pericol, scrie Forbes.

Asteroidul, care are o lungime de aproximativ 271 de metri, se va afla la o distanță de 2,7 milioane de kilometri de Terra – de aproximativ șapte ori mai departe decât Lună – și călătorește cu o viteză  de aproximativ 41.000 mph (66.000 km/h), conform Jet Propulsion Laboratory al NASA.

Numit Asteroid 2008 OS7, acesta orbitează în jurul Soarelui la fiecare 962 de zile, așa că următoarea sa întoarcere va fi în anul 2026, deși nu se va mai apropia atât de mult de Pământ până în 2037.

Asteroidul 2008 OS7, unul dintre cei 18.232 de asteroizi din clasa Apollo

Asteroizii sunt obiecte stâncoase care orbitează în jurul Soarelui ca niște planete, deși sunt mult mai mici, potrivit NASA. Sunt alcătuiți din rămășițele rămase de atunci când sistemul solar s-a format acum aproximativ 4,6 miliarde de ani. Asteroidul 2008 OS7 este unul dintre cei 18.232 de asteroizi din clasa Apollo, care sunt asteroizi ce pot trece pe orbita Pământului.

În ultimii ani, NASA a luat mai în serios amenințarea ca un asteroid să intre în contact cu Pământul la un moment dat. În 2022, a efectuat primul său test de deviere a unui asteroid. NASA a lansat o navă spațială și a lovit asteroidul, scurtându-i orbita cu 32 de minute. NASA a trimis, de asemenea, nava spațială OSIRIS-REx într-o misiune pe un asteroid din apropierea Pământului numit Bennu, pentru a-l studia. Au fost colectate mostre ale asteroidului care au fost trimise pe Pământ în septembrie 2023, deși descoperirile nu au fost încă făcute publice.

Oamenii de știință cred că Bennu are șansa de a se ciocni cu Pământul în anul 2182, așa că se efectuează cercetări asupra alui. Oamenii de știință din misiunea OSIRIS-REx cred că Bennu are o șansă de 1 din 2.700 de a lovi o porțiune a Pământului de dimensiunea Texasului în 2182, potrivit unui articol din 2023 publicat în Icarus.

Asteroidul 2008 OS7 poate fi urmărit LIVE

Asteroidul 2008 OS7 a fost descoperit pe 17 ianuarie 2024.

Telescopul Virtual îl va arăta în direct, online, în timp ce se va afla la distanța minimă de noi. În acest fel, poți să arunci o privire din confortul casei tale.