UE vrea să reducă limitele de viteză pe autostrăzi și orașe pentru a reduce consumul de combustibil
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Elena Didila
WhatsApp
Fotografie creată de Jeremy Alford, de la Pexels
Fotografie creată de Jeremy Alford, de la Pexels
Această măsură este cuprinsă în REPowerEU, un pachet de 11 măsuri menite să reducă emisiile și consumul de gaze și petrol ale Uniunii Europene.

Bruxelles caută noi modalități de a-și reduce dependența energetică de Rusia. Iar una dintre acestea este reducerea vitezei mașinilor pe drumurile Uniunii Europene.

Ideea este cuprinsă în planul REPowerEU, un pachet de 11 măsuri menite să reducă emisiile blocului și consumul de gaze și petrol, consolidând politicile existente de combatere a schimbărilor climatice.

„Încetinirea vitezei mașinilor pe drumurile noastre va ajuta Europa să se îndepărteze de petrolul rusesc, să salveze vieți și să reducă poluarea dăunătoare”, a declarat Ellen Townsend, director politic al Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC), un ONG cu sediul la Bruxelles.

După cum își amintește asociația, mai multe națiuni adoptă deja astfel de măsuri. În urmă cu doi ani, Țările de Jos au redus limita de viteză pe autostrăzi la 100 de kilometri pe oră în timpul zilei pentru a reduce emisiile poluante, scrie Europa Today.

Viteză mai mică, reduceri de combustibil cu pâna 25%

Acest lucru se datorează faptului că o mașină care călătorește cu 120 de km pe oră ar consuma cu aproximativ 20% mai mult combustibil decât una care călătorește cu 100 km pe oră.

Potrivit ETSC, limitele reduse de viteză pe autostradă pot fi completate cu viteze mai mici chiar și pe drumurile rurale și urbane pentru a obține beneficii similare.

Când Suedia a făcut acest lucru, administrația națională de transport a estimat că respectarea deplină va salva aproximativ 150 de vieți pe an și va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 700.000 de tone (echivalentul emisiilor a 240.000 de vagoane de pasageri).

Analiza regiunii Bruxelles a arătat că emisiile toxice, zgomotul și accidentele au scăzut de când a fost introdusă limita inferioară, iar timpii de călătorie au rămas în mare parte neschimbați.

Cercetările, efectuate în Marea Britanie, au arătat că vitezele mai mici reduc accelerația suplimentară necesară pentru a opri, pot reduce emisiile de CO2 și, prin urmare, consumul de combustibil, cu 25%. Fără să ne gândim la avantajele pentru siguranța rutieră. Potrivit datelor ONG-urilor, reducerea vitezei medii în UE cu doar 1% ar putea salva 2.100 de vieți pe an.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel