Un val recent de sateliți miniaturali mai ieftini, lansați pe orbite joase de 500 până la 1.000 de kilometri deasupra Pământului, de companii precum SpaceX a lui Elon Musk și OneWeb din Regatul Unit, semnalează o tendință crescândă. Acești sateliți, dintre care unii urmăresc întreaga suprafață a Pământului și furnizează detalii nemaivăzute, pot fi de dimensiunea unei cutii de pantofi sau chiar mai mici. Se preconizează că vor fi lansați, în medie, peste 2.500 de astfel de sateliți anual în următorul deceniu.
Acces mai rapid în spaţiu
Pentru a ajunge în spațiu la costuri convenabile, sateliții mici trebuie deseori să fie ataşaţi pe rachete mari. Dezvoltarea unor rachete mai mici ar permite accesul mai rapid în spațiu, deschizând piața către o gamă mai largă de furnizori specializați. „Sateliții mai mici pot călători pe vehicule de lansare mari, dar există probleme precum timpul de ajungere pe orbită, deoarece trebuie rezervat un slot în prealabil, și vehiculul trebuie să meargă exact acolo unde trebuie să ajungă sateliții tăi”, a spus Xavier Llairó, director comercial și cofondator al Pangea Aerospace din Barcelona, Spania. „Companiile care îi lansează au nevoie de acces individualizat la spațiu.”
Proiectul RRTB finanțat de UE și coordonat de Pangea investighează modalități rentabile de a trimite în spațiu rachete mici care să poată transporta o încărcătură de până la 500 de kilograme. Speranța este să aibă un motor gata de zbor până în 2025. Scopul este găsirea unor modalități de reutilizare a acestor micro-lansatoare, reducând la minimum impactul la care sunt supuse la reintrarea în atmosfera Pământului și permițându-le să aterizeze în siguranță. Ar fi, de asemenea, mai ecologic decât utilizarea lansatoarelor o singură dată.
Europa nu are momentan o metodă dovedită de a face acest lucru, potrivit RRTB, care se încheie luna aceasta după trei ani. RRTB s-a concentrat pe reutilizarea primei secțiuni – sau trepte – a rachetei, situată la baza sa. Aceasta asigură cea mai mare parte a propulsiei imediat după lansare, înainte de a se desprinde și a cădea din nou pe Pământ, de cele mai multe ori în ocean. Racheta trebuie proiectată în așa fel încât să poată transporta o încărcătură suficient de mare pentru ca operațiunea să fie viabilă din punct de vedere economic.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă