UE vrea doar mașini electrice din 2035. Avertisment: Ne vom confrunta cu o recesiune pentru tot restul vieții noastre
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Sursa foto Agerpres
Sursa foto Agerpres
CEO-ul unui producător de baterii a avertizat cu privire la pierderea unui milion de locuri de muncă și o mega recesiune, dacă Europa abandonează prematur motoarele cu ardere

Decizia UE de a interzice producția de mașini care funcționează cu motorină și benzină din 2035 reprezintă o amenințare economică majoră pentru Europa, a avertizat Lars Carlstrom, CEO al producătorului de baterii Italvolt. În ciuda rolului companiei sale în producerea de baterii pentru vehicule electrice, el a spus că o astfel de interdicție ar putea duce la o „recesiune pentru restul vieții noastre”, potrivit RMX.

„În ceea ce privește data de interzicere a mașinilor cu motor cu combustie în Europa din 2035, sunt îngrijorat de industria auto europeană, nu cred că toată lumea va avea timp să se adapteze”, a spus el pentru site-ul de automobile Recharge.

„Dacă pierdem milioane de locuri de muncă, vom avea o recesiune pentru tot restul vieții noastre. Cred că trebuie să avem o tranziție mai lină, poate din 2040 în 2045?”, a continuat el.

Atunci când a fost înștiințat că reprezintă un producător de baterii care, teoretic, ar avea de beneficiat, el și-a apărat poziția spunând „Trebuie să fim realiști”.

Un factor major este, de asemenea, construirea infrastructurii necesare pentru a sprijini adoptarea în masă a vehiculelor electrice, despre care Lars Carlstrom a susținut că nu este în vigoare, spunând: „Rețelele de electricitate nu sunt proiectate pentru ca toate mașinile să funcționeze cu electricitate, mai ales în SUA”.

„Sunt necesare sisteme de stocare a energiei pentru a rezolva acest lucru. Nevoia de stocare a energiei nu va putea fi satisfăcută în următorii 10 ani, chiar dacă producția crește rapid. Sunt necesare stocuri mari, inclusiv la stațiile de încărcare.”, a adăugat el.

CEO-ul avertizează, de asemenea, că bateriile vehiculelor electrice de astăzi nu sunt suficient de bune pentru a concura cu motoarele cu ardere internă și că tehnologia trebuie să se maturizeze în continuare. El a atras atenția că iarna reprezintă o provocare specială din cauza faptului că reduce performanța vehiculelor electrice. Cu toate acestea, el a prezis că în termen de cinci ani, ar putea exista o nouă tehnologie sub formă de baterii cu stare solidă.

„Avem nevoie de încărcare mai rapidă și de autonomie mai mare iarna. Asta înseamnă că trebuie să avem o stare solidă, care va veni în cinci ani”, a spus el.

Lars Carlstrom a ma punctat că tranziția Chinei către electricitate este deja în plină desfășurare: „China este deja acolo cu tranziția sa, aceasta este problema. Timpul lor de decizie este, de exemplu, mult mai scurt. Acolo, poți deschide o nouă mină într-un an și jumătate, pe când aici durează 20 de ani.”

El a atenționat, de asemenea, că sprijinul Chinei pentru industria sa auto, împreună cu protecționismul inechitabil, prezintă provocări majore pentru Europa. În plus, producătorii auto europeni au transmis deja o mare parte din tehnologia și expertiza lor producătorilor chinezi.

Întrebat despre amenințarea schimbărilor climatice, Carlstrom a precizat că „mașinile nu sunt cea mai mare problemă, de exemplu, avem o serie de centrale electrice pe cărbune care funcționează în întreaga lume”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel