UDMR propune schimbări importante la examenul auto. Cine ar trebui să fie examinatorul
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la Norma Mortenson, Pexels
Fotografie de la Norma Mortenson, Pexels
UDMR vine cu un proiect de lege care ar urma să schimbe din temelii examenul pentru permisul de conducere. 

Deputatul sibian Benedek Zacharie (UDMR) a depus un proiect de lege prin care încearcă liberalizarea meseriei de examinator auto. Astfel, el vrea ca rolul de examinator să nu mai fie al angajaţilor MAI, ci al unor persoane din sursă externă, care să fie pregătite special pentru acest lucru. 

Ce condiţii ar trebui să îndeplinească viitorii examinatori 

Ca să devină examinatori auto, doritorii ar trebui să aibă peste 23 de ani, să nu fi avut vreodată permisul de conducere anulat, să fie apţi din punct de vedere medical, dar şi psihologic, să nu fie implicaţi în niciun fel la vreo şcoală de şoferi, să urmeze un curs de formare profesională şi să treacă un examen, dar şi să aibă cel puţin cinci ani vechime pe permisul auto la categoria unde ar urma să fie examinatori. 

”Dezvăluirile periodice din presa românească despre corupția din sistem ridică semne de întrebare asupra statutului examinatorilor, așa cum această profesie este practicată în multe state membre. Regula examinării candidaților de către cadre ale Ministerului Afacerilor Interne este specifică statelor din fostul bloc comunist și reprezintă o rămășiță a modului în care statul asigură controlul absolut în toate domeniile”, susține Benedek în expunerea de motive ce însoțește proiectul de lege, conform Turnul Sfatului.

”Obținerea unui permis de conducere în România continuă să fie un demers greoi, iar cazurile de corupție din ultimii ani au dezvăluit problemele unui sistem lipsit de echilibru și control reciproc”, mai spune deputatul.

Cât de des ne uităm în oglinzile laterale şi retrovizoare: Când vei avea de făcut o manevră la limită, instinctul nu te va lăsa

"Cât de des trebuie să ne uităm în oglinzi? Atunci verificăm, practic, situaţia la 360 grade în jurul maşinii. În faţă, la aproximativ 180 de grade, ne uităm oricum. Toate calculele şi toate testele au arătat că la cel mult şase secunde trebuie să ne uităm în oglinzi. Pentru că atunci când vei avea de făcut o manevră la limită, fie că vorbim de frânare bruscă sau de evitarea unui obstacol apărut în faţă, instinctul nu te va lăsa să o faci dacă nu ştii ce ai în spate sau în lateral. 

Asta se întâmplă la şoferul responsabil. Cel iresponsabil o va face oricum, pentru că e inconştient. 

Dacă nu ştie această regulă, şoferul va fi pus în pericol într-o situaţie limită", a declarat Titi Aur, expert în conducere defensivă, pentru DC NEWS. 

Titi Aur: Studiile o dovedesc. Bărbaţii, mai periculoşi decât femeile în situaţii limită la volan

"Toate testele, toate studiile, au arătat că bărbaţii evită pericolele prin stânga, femeile prin dreapta. Adică dacă maşina din faţă frânează brusc, iar cel din spate frânează, dar nu se poate opri până la cel din faţă, instinctul unui bărbat va fi să tragă stânga de volan, instinctul unei femei va fi să tragă dreapta. Bărbaţii intră pe contrasens, indiferent ce vine din faţă. Că vine tirul, buldozerul, nu contează. 

Asta înseamnă că un bărbat este mai periculos decât o femeie într-o situaţie limită la volan. Femeia, cel puţin, instinctiv, va frâna şi va trage de volan spre dreapta. Bărbatul trebuie să ştie că pentru el devine mai importantă păstrarea distanţei de 2-3 secunde faţă de maşina din faţă", a mai spus specialistul. VEZI MAI MULTE AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel