Twitter, decizie privind reclamele politice
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Platforma de socializare Twitter că își va relaxa politica de publicitate adoptată în 2019.

Twitter Inc își va anula interdicția din 2019 privind reclamele politice, a raportat agenția de presă Reuters, citându-l pe șeful de încredere și siguranță al Twitter, deoarece compania deținută de Elon Musk încearcă să-și crească veniturile.

Platforma de socializare a postat marți pe contul Twitter Safety că își va relaxa politica de publicitate pentru „reclamele bazate pe cauze” din Statele Unite și își va alinia politica publicitară cu televiziunea și alte instituții media.

Schimbarea ar aduce politicile Twitter mai aproape de Facebook-ul Meta Platform și YouTube-ul Alphabet Inc, care permit publicitate politică, deși aplicația video chineză TikTok interzice încă reclamele politice.

„Credem că publicitatea bazată pe cauze poate facilita conversația publică despre subiecte importante”, a scris compania de socializare pe Twitter.

Twitter a interzis reclamele în 2019

Reclamele bazate pe cauze care vor fi permise pe Twitter dacă includ reclame care educă sau sensibilizează cu privire la probleme precum înregistrarea alegătorilor, schimbările climatice sau programe guvernamentale precum Recensământul, a declarat Ella Irwin, șefa de încredere și siguranță a Twitter, într-un e-mail către Reuters.

Publicitatea politică a reprezentat o parte din veniturile totale ale Twitter, adunând aproape 3 milioane de dolari din cheltuielile totale pentru alegerile de la jumătatea mandatului din SUA din 2018.

Twitter a interzis reclamele politice în 2019, după ce acesta și alte companii de social media s-au confruntat cu critici pe scară largă pentru că a permis răspândirea dezinformării electorale. De asemenea, a restricționat reclamele legate de cauze sociale.

„Credem că mesajul politic ar trebui câștigat, nu cumpărat”, a scris pe Twitter Jack Dorsey, directorul executiv al Twitter de atunci.

De când Musk a preluat Twitter la sfârșitul lunii octombrie, agenții de publicitate corporativi s-au retras, ca răspuns la concedierea de către CEO-ul Tesla a mii de angajați, mai ales după ce a anulat suspendarea fostului președinte american Donald Trump.

Luna trecută, Musk și-a apărat măsurile de reducere a costurilor și a spus că Twitter se confruntă cu un „flux de numerar negativ” de 3 miliarde de dolari anul viitor, conform Al Jazeera.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel