Data publicării:
Turismul în Europa, în creștere
Turismul înregistrează o revigorare în Europa, refelectată în creșeterea rezervărilor în hoteluri, a traficului aerian, dar și a cheltuielilor în duty free. Potrivit statisticilor, cea mai mare creșetere o înregistrează numărul vizitatorilor din China, Brazilia și Rusia.
Turiştii încep să revină în Europa iar revenirea acestui sector se vede în creşterea rezervărilor în hoteluri, creşterea cheltuielilor în magazinele duty free şi creşterea traficului aerian, ceea ce duce la îmbunătăţirea estimărilor companiilor din sectorul călătoriilor şi divertismentului,arată o analiză preluată de Agerpres.
Relansarea de pe pieţele emergente începe să aducă vizitatori din ţări precum China, Brazilia şi Rusia în Europa continentală, în timp ce deprecierea lirei sterline, după votul în favoarea Brexit, a stimulat turismul în Marea Britanie.
"Turismul internaţional spre şi dinspre pieţele emergente a crescut, la fel ca şi media sumelor de bani cheltuite pentru o călătorie. Pentru hoteluri, veniturile pe cameră disponibilă s-au îmbunătăţit în Europa şi Marea Britanie", susţine Jeff Meys, director de portofoliu la NN Investment Partners.
În aceste condiţii, sub-indicele pan-European STOXX 600 care regrupează acţiunile hotelierilor şi companiilor aeriene a crescut cu 2% în acest an, după ce a scăzut cu 11% în 2016.
Îngrijorările privind atentatele temeperează apetitul pentru călătorii
Pe de altă parte, îngrijorările legate de securitate după atentatele de la Paris, din noiembrie 2015 şi ianuarie 2016, şi Nisa, iulie 2016, au redus apetitul turiştilor pentru Franţa, ceea ce i-a costat pe hotelierii francezi aproximativ 675 milioane de dolari în 2016 sub formă de venituri pierdute, estima recent firma de cercetare MKG. Cu toate acestea, cifrele oficiale arată că în trimestrul patru 2016 numărul turiştilor care au vizitat Franţa a crescut, ceea ce arată o revenire la normalitate.
De asemenea, cumpărăturile în magazinele scutite de taxe din Europa, un indicator al cheltuielilor turiştilor, au crescut cu 21% în ianuarie 2016, a doua lună consecutivă de creştere după un an de declin, arată cifrele furnizate de compania Global Blue. Cumpărăturile în magazinele duty free din Franţa au crescut cu 20%, în timp ce vânzările în Italia şi Germania au crescut pentru prima dată în ultimele 12 luni.
Creşterea numărului de călătorii cu avionul spre şi în interiorul Europei a ajutat şi la menţinerea entuziasmului investitorilor faţă de acţiunile societăţilor care operează companii aeriene şi aeroporturi în regiune.De exemplu, IAG, proprietarul British Airways, a raportat o creştere a traficului în luna februarie, în timp ce companiile low cost Easyjet şi Ryanair au anunţat creştere de 8 până la 10% a pasagerilor în luna februarie 2017 comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Similar, acţiunile Fraport, operatorul aeroportului din Frankfurt, au revenit la maximele de la finele lui 2015. Pe lângă perspectivele de creştere, acţiunile oferă şi un dividend stabil, ceea ce creşte atractivitatea lor în rândul investitorilor interesaţi să profite de relansarea turismului şi călătoriilor în Europa.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News