Tunelul pietonal din Gara Constanţa a intrat în reparaţii capitale
Sucursala Regională CF Constanţa a demarat programul de reparaţii capitale la tunelul pietonal (460 mp) şi la liniile 1,2,3 şi 4 din Gara Constanţa, o investiţie în valoare de 10,4 milioane de lei, finanţată din fonduri de la bugetul de stat, informează vineri CFR SA.
"Lucrările au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor şi crearea condiţiilor specifice de acces şi de deplasare pentru persoanele cu dizabilităţi. Lucrările de reparaţii capitale sunt structurate în trei etape de execuţie astfel încât, în perioada funcţionării şantierului, să fie asigurate condiţiile optime de trafic şi de acces la peroanele liniilor pe care se va desfăşura circulaţia trenurilor, călătorii fiind informaţi permanent care sunt zonele de tranzitare a staţiei şi de acces la liniile de garare a trenurilor prin afişarea informaţiilor la casele de bilete, informare audio şi afişarea de mesaje pe tabele electronice sosiri/plecări", menţionează compania, într-un comunicat, scrie Agerpres.
Termenul de finalizare a lucrărilor este semestrul II 2020.
Potrivit sursei citate, lucrările de reparaţii capitale la tunel pietonal presupun: etanşarea tunelului prin injecţii intramurale la extrados, tratarea fisurilor şi crăpăturilor prin injecţii cu răşini poliureatanice elastice, repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 şi 4-5), placarea pereţilor tunelului şi ai scărilor cu faianţă pe o înălţime de doi metri, zugrăvirea acestora şi a tavanului cu vopsea lavabilă, placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică, montarea benzilor de atenţionare la marginea treptelor, montarea de rigole pentru scurgerea apelor şi a unei camere de pompe (la baza scărilor de la peronul liniilor 4-5) şi montarea de instalaţii electrice noi.
Noile facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi cuprind o rampă de acces din tunel în clădirea de călători, platforme elevatoare la fiecare scară din capătul "y", pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane, pictograme şi marcaje de orientare şi informare, precum şi suprafeţe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor şi balustrade de separare a scărilor de peron.
Lucrările de suprastructură vizează realizarea substraturilor de repartiţie şi armare a platformei căii, înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremităţile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existente, înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 metri, înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 metri, înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 metri, înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 metri şi racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60.
Etapele de execuţie a lucrărilor, stabilite în planul de management al traficului, sunt: prima etapă - se închide circulaţia feroviară pe linia 5, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricţii de acces în şi din tunelul pietonal; etapa a II-a - se închide tunelul pietonal şi circulaţia feroviară pe liniile 3 şi 4, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, iar în etapa a III-a - se închide circulaţia feroviară pe liniile 1 şi 2, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricţii de acces în şi din tunelul pietonal.
Lucrările sunt executate de firma Wiebe România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News