Data actualizării:
Data publicării:

Tulcea: Unii operatori din Portul Tulcea refuză să achite unele taxe percepute de APDM Galaţi

Autor: DCNews Team | Categorie: Stiri
WhatsApp

Unii operatori din Portul Tulcea refuză de aproape două luni să plătească unele taxe percepute de compania gălăţeană Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) din Galaţi pentru serviciile oferite în Portul Tulcea, susţinând că taxele majorate nu pot fi suportate.

Directorul societăţii Navrom Delta SA, Nicolae Chichi, a declarat  că tarifele la energia electrică au fost dublate la începutul lunii martie şi că societatea pe care o reprezintă a sesizat Consiliul Concurenţei cu privire la situaţia creată de compania gălăţeană în Portul Tulcea.

"De la 1 martie, achităm doar partea de energie electrică, nu şi cea de întreţinere a reţelelor, care în fiecare lună înseamnă circa 10.000 de lei", a menţionat Chichi.

APDM Galaţi a dublat tarifele de cheiaj şi în porturile Mahmudia şi Chilia Veche, iar ca o soluţie la această situaţie, societatea care asigură transportul regulat de mărfuri şi pasageri în Deltă intenţionează să schimbe locul de acostare.

"Noi avem deja un proces cu APDM Galaţi pentru majorarea tarifelor din 2017, iar până acum instanţa ne-a dat câştig de cauză", a precizat directorul societăţii Navrom Delta SA.

Potrivit sursei citate, şi societatea din subordinea Primăriei oraşului Sulina care administrează portul de la Dunăre a mărit de patru tarifele de acostare.

"Şi în cazul oraşului Sulina am refuzat plata facturilor primite, iar primăria ne-a promis că va soluţiona situaţia", a menţionat Nicolae Chichi.

APDM Galaţi furnizează energie electrică doar unora dintre societăţile care deţin pontoane pe faleza oraşului Tulcea, celelalte având fie contracte cu furnizorul local de energie, fie panouri solare.

De mai mulţi ani, agenţii economici din Portul Tulcea sunt nemulţumiţi din cauza tarifelor percepute de compania gălăţeană pentru prestarea unor activităţi şi au sperat ca problemele să se rezolve odată cu preluarea acestei infrastructuri de către autoritatea judeţeană.

Consiliul Judeţean (CJ) a preluat o parte din infrastructură în anul 2017 pentru realizarea unui proiect de aproape 40 de milioane de euro de modernizare a falezei, însă compania gălăţeană percepe o taxă de 9 lei pentru accesul cu autoturismul într-o zonă a falezei.

Autoritatea judeţeană a anunţat marţi, pe o pagină de socializare, că licitaţia pentru reabilitarea falezei şi a portului Tulcea se va lansa în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice până la data de 20 mai.

"Sperăm ca până în septembrie, octombrie, să avem constructorul şi să începem lucrările. Esenţial este să nu avem sincope pe procedurile de licitaţie. Vrem cu toţii o o faleză remodelată, amenajată, un port turistic sistematizat şi modernizat", a declarat preşedintele CJ, Horia Teodorescu, citat pe pagina de socializare.

Faleza Dunării, una dintre cele două zone importante de agrement din municipiul Tulcea, a fost deţinută, din 1991 până în anul 2017, de APDM Galaţi, Primăria municipiului Tulcea şi CJ Tulcea. De-a lungul timpului, oficialităţile tulcene au criticat compania gălăţeană din cauză că nu întreţine zona, iar operatorii portuari s-au plâns de nenumărate ori din cauza tarifelor şi a serviciilor practicate de compania portuară.

Cu cele zece nave deţinute, societatea Navrom Delta este cel mai important operator din Portul Tulcea. În baza unei licitaţii, societatea primeşte anual subvenţii de la Ministerul Transporturilor pentru a asigura curse regulate între Tulcea şi localităţile izolate din Deltă. Locuitorii comunităţilor din Rezervaţie care călătoresc cu mijloacele de transport ale acestei societăţi plătesc un preţ de cel puţin două ori mai mic decât cel achitat de turişti.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel