Trecerea străzii, cu ”ochii în patru”. Titi Aur: "Văd zilnic asta, eu opresc la trecere, dar pot fi autorul moral al unei tragedii"
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat la DC Conducem de ce trebuie să fum cu ochii în patru atunci când traversăm strada, chiar și pe trecerea de pietoni, iar ca șofer, cum putem evita să devenim autorul moral al unei tragedii.
Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a vorbit la DC Conducem despre multele situații cu care s-a confruntat în trafic, în care șoferii de pe o bandă au oprit la trecerea de pietoni, în timp ce alții nu, lucru care poate duce la adevărate tragedii, iar motivul ține de educația rutieră, de care unii dintre români, pietoni sau conducători auto, duc lipsă.
Acesta a analizat o imagine în care șoferul de pe banda a doua, care se afla la volanul unei mașini mici, a oprit la trecerea de pietoni unde se aflau două persoane, ce urmau să se angajeze în trecere, în timp ce de pe prima bandă au trecut, în viteză, două camioane, ale căror șoferi nu au schițat nici măcar un gest de a opri la trecerea de pietoni, drept că era nesemaforizată.
”Întâlnim asta, văd zilnic astfel de faze în care eu opresc și alții, care vin din față sau care trec pe lângă mine nu opresc, și mă îngrozesc de fiecare dată. Sunt foarte atent la acest aspect, ba mai mult, câteodată mă gândesc, mai departe de atât mă gândesc să nu fiu eu autorul moral al unui accident grav.
Și cum pot fi eu autorul moral? Opresc și pietonii mă văd că opresc și pietonii nu se mai uită și la următorii. Eu când fac o fază de asta, că opresc la o trecere de pietoni sunt ca girofarul, mă uit peste tot, și din față și din spate și, în cazul în care simt că vine unul tare și am avut astfel de faze, dau un claxon, ca să îi atenționez pe pietoni.
Da, din păcate în România poți să vezi, iar eu văd des, pot să spun că în fiecare zi, mi se întâmplă să fiu participant la astfel de faze. Unul oprește și altul sau alții nu. Este o asumare de risc mai mult decât nesimțită, este o asumare de risc inconștientă. Șoferii de camion nici nu și-au dat seama de ce au făcut. Ei pur și simplu au trecut, nu s-au uitat, nu i-a interesat. Norocul a fost că pietonii s-au uitat, pentru că erau tentați să treacă când au văzut că a oprit mașina mică și norocul lor că s-au uitat”, a declarat Titi Aur, instructor de conducere defensivă, la DC Conducem.
Aur: Trăim într-o lume, într-o circulație dezordonată, de oameni needucați
Expertul în conducere defensivă a ținut să puncteze că din punct de vedere al educației rutiere, românii au mari lacune, iar acest lucru se vede în trafic, atât în rândul pietonilor, cât și a conducătorilor auto.
”Trăim într-o lume, într-o circulație dezordonată, de oameni needucați. Needucați din acest punct de vedere. Pentru că este vorba de pielea lor, mă refer aici la pietoni, e vorba de viața lor sau de carnetul lor și de viața lor, în sensul la închisoare șoferii de camion care trec pur și simplu. Pentru ei nu există.
Spuneam până acum că șoferul de camion nu vede indicatorul de intrare în localitate. Acum putem spune că nu vede nici indicatorul de trecere de pietoni, practic toată șoseaua e a lui și el trebuie să meargă cu 90 km/h”, a declarat Titi Aur, instructor de conducere defensivă, la DC Conducem.
Mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News