Toate drumurile duc la Constanța. Mari companii din Coreea, pregătite să investească și să transforme Portul Constanța în poarta Asiei către Europa
Ambasadorul Republicii Coreea în România, E.S. Rim Kap-soo, a discutat în cadrul unui interviu acordat în exclusivitate pentru DC Media Group despre investițiile coreene în țara noastră, inclusiv în Portul Constanța.
Constanța este deja în spațiul Schengen pentru transportul maritim, însă viitoarea aderarea completă a României, terestră și feroviară, va deschide oportunități majore, inclusiv pe zona de investiții.
Iar Coreea de Sud și-a manifestat dorința de a contribui la extinderea Portului Constanța prin investiții și modernizarea regiunii. Cu alte cuvinte Seulul dorește ca principala poartă către Europa să devină Constanța.
Despre acest lucru a vorbit Excelența Sa ambasadorul Rim Kap-soo, în cadrul unui interviu acordat publicației noastre.
Foto: Freepik
„Da, am semnat Memorandumul de Înțelegere, și acest lucru a fost deja menționat și subliniat din nou în timpul summit-ului cu președintele Iohannis. Așa că vorbim despre modernizarea și extinderea portului Constanța și a zonelor din apropiere. Cred că începând de la acest lucru, o mulțime de companii coreene vor participa la îmbunătățirea drumurilor, căilor ferate etc”, a arătat șeful misiunii diplomatice coreene în România.
Astfel, Portul Constanța ar putea deveni principala poartă de intrare a marilor jucători din Asia pe continentul european. Coreenii își doresc să investească masiv și să modernizeze Constanța, care ar deveni o poartă de conexiune cu Europa de Vest. Rămâne desigur esențială în acest context aderarea completă a României la Schengen.
„Portul Constanța este foarte important și pentru companiile coreene, pentru că este principala poartă de intrare pe continentul european. Astfel, navele coreene vor ajunge în Portul Constanța de la Marea Neagră și de acolo se vor conecta la alte țări din Europa de Vest.
Este o poartă de acces foarte importantă. Așa că sperăm cu adevărat să folosim la maximum aceste puncte strategice ale Portului Constanța pentru a face legătura între Asia și continentul european. Atunci când România va adera deplin la spațiul Schengen, pentru călătorii rutiere și terestre, va fi mult mai ușor și mai eficient din punct de vedere al costurilor să folosim Portul Constanța”, a mai subliniat ambasadorul Rim Kap-soo.
Interviul integral
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News