Data publicării:
Titi Aur: ”Efectul de turmă, motivul carambolului de pe A2”. Ce distanță preventivă trebuia să fie între mașini la 90km/h
Expertul în conducere defensivă Titi Aur a vorbit despre carambolul care a avut loc în dimineața zilei de vineri, 16 iulie, pe autostrada spre Constanța.
Titi Aur a vorbit despre carambolul ce a avut loc în dimineața zilei de vineri, 16 iulie, în care au fost implicate 52 de autoturisme, iar mai multe persoane au fost rănite, necesitând intervenția medicilor.
”Ce s-a întâmplat dimineață pe autostradă este un accident clasic, tipic, sub denumirea de „efect de turmă”. Acest gen de accident se întâmplă pe autostradă sau pe autostrăzi, când avem mai multe benzi, când condițiile de vizibilitate sunt reduse și când apare acest efect de turmă, repet, zic intenționat efect de turmă. Este practic un factor psihologic, se întâmplă asta atunci când eu, șoferul cuminte, care vreau să conduc defensiv merg, să zicem, pe ceață, pe autostradă, cu 90 de kilometri la oră și la o distanță de cel puțin jumătate din viteza mea, adaptată în metri.
Adică la 90 de kilometri pe oră merg la cel puțin 45 de metri distanță de mașina din fața mea, ceea ce înseamnă că respect regula celor 2 secunde, regulă pe care o învăț la cursurile de conducere defensivă sau știu această regulă și merg astfel în condiții de siguranță. Cei de lângă mine merg mai repede. Nu merg cu 90, merg cu 100, 110 (n.t. - kilometri pe oră). Ce se întâmplă, psihologic?”, a relatat Titi Aur.
Subconștientul joacă un rol esențial
„Subconștientul meu, dacă nu știu despre acest lucru, despre efectul de turmă, subconștientul meu mă împinge la păcat. Dacă ceilalți merg un pic mai repede și înseamnă că se poate, eu sunt ăla mai fraier sau mai cuminte? Și începi să mergi un pic mai tare. Și asta se întâmplă când fiecare pe fiecare îl influențează pe cel de lângă el, iar cel mai încet începe să meargă mai tare, și mai tare, și mai tare, și din ce în ce mai aproape de cel din față. Asta dictează și zice subconștientul, adică efectul de turmă.
Dacă măsurăm la ieșirea din București către Constanța, unde putem să avem condiții de vizibilitate egale, adică o ceață, care nu e chiar ceață dacă există condiții de vizibilitate la 100 de metri, se poate circula chiar în siguranță. Dacă măsurăm la ieșire din București distanța dintre mașini și viteza cu care se merge vom vedea că toată lumea merge cu o viteză și la o distanță de siguranță. Dacă mergem și măsurăm peste 30 de kilometri, în direcția Constanța în cazul de față, toată lumea merge mai tare și mai aproape”, a explicat pilotul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News