Titi Aur, chemat de Lucian Şova la Ministerul Transporturilor pentru a discuta un plan de măsuri rutiere: I-am spus ce să facem şi m-a uimit răspunsul său
Titi Aur, fost pilot de raliuri şi instructor de conducere defensivă, a povestit, în cadrul emisiunii DC Conducem, discuţia pe care a avut-o cu Lucian Şova, pe vremea în care acesta era ministru al Transporturilor.
În ediţia de sâmbăta trecută, Titi Aur a vorbit despre exemplul Greciei în ceea ce priveşte reducerea accidentelor mortale pe şosele, şi a adus aminte de o discuţie pe care a avut-o, la ministerul Transporturilor, cu Lucian Şova, fost ministru. Răspunsul ministrului la măsurile propuse l-a uimit pe Titi Aur.
"În 2018, am avut o experienţă cel puţin ciudată. Fără să provoc nimic, m-a căutat ministrul Transporturilor de atunci. Dl Lucian Şova. M-a căutat insistent. Eu trebuia să plec la Raliul Harghitei şi i-am zis că nu pot veni la dânsul. M-a rugat să vin, totuşi, a doua zi dimineaţă la dumnealui în birou, la ora 7:00. M-am gândit că uite, se va întâmpla ceva. M-am dus acolo, domnul ministru şi-a chemat consilierul şi a spus că vrea să discute cu mine, că vrea să facă ceva cât este în funcţie.
Eu i-am explicat ce măsuri ar trebui făcute, i-am spus că e nevoie de un master plan. Afirmaţia dumnealui m-a uimit. A spus "e prea mult pentru mine, nu putem face aşa ceva. Eu nu ştiu dacă sunt până diseară pe fotoliul ăsta".
Dânsul a zis apoi că s-a gândit la o variantă la şcolile de şoferi, să modifice practica, din astea. Deci s-a gândit la ceva extrem de minor, faţă de ce ar fi putut să facă din poziţia respectivă", a declarat Titi Aur.
De ce ministrul de Interne nu poate lansa un master plan de măsuri pentru reducerea accidentelor
"Master planul ăsta trebuie lansat de cineva, şi acel cineva poate fi ministrul Transporturilor sau ministrul de Interne, dar aici e complicat. Pentru că înainte de 1989, şi chiar până în 1990 şi ceva, şcolile de şoferi erau la Ministerul de Interne. MAI-ul autoriza şcolile, instructorii, maşinile de şcoală erau verificate la garajul MAI. Pe urmă, s-a aplicat regula europeană, şi au trecut la ministerul Transporturilor. Şi de atunci, s-a făcut o varză în România.
Ei bine, ministrul Transporturilor de atunci, domnul Şova, nu şi-a asumat, sau nu a simţit că poate să îşi asume un master plan. Domnul Bode a vrut să facă ceva, doar că în spate s-a muşamalizat totul. La Guvern ar trebui ca premierul sau ministrul Transporturilor să lanseze un astfel de proiect, care înseamnă o serie de legi, de amendamente, etc, pentru stabilirea unor măsuri. Altfel, orice iniţiativă, oricât de bine intenţionată ar fi, nu rezolvă nimic", a mai spus Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News