În ediţia de sâmbăta trecută, Titi Aur a vorbit despre exemplul Greciei în ceea ce priveşte reducerea accidentelor mortale pe şosele, şi a adus aminte de o discuţie pe care a avut-o, la ministerul Transporturilor, cu Lucian Şova, fost ministru. Răspunsul ministrului la măsurile propuse l-a uimit pe Titi Aur.
"În 2018, am avut o experienţă cel puţin ciudată. Fără să provoc nimic, m-a căutat ministrul Transporturilor de atunci. Dl Lucian Şova. M-a căutat insistent. Eu trebuia să plec la Raliul Harghitei şi i-am zis că nu pot veni la dânsul. M-a rugat să vin, totuşi, a doua zi dimineaţă la dumnealui în birou, la ora 7:00. M-am gândit că uite, se va întâmpla ceva. M-am dus acolo, domnul ministru şi-a chemat consilierul şi a spus că vrea să discute cu mine, că vrea să facă ceva cât este în funcţie.
Eu i-am explicat ce măsuri ar trebui făcute, i-am spus că e nevoie de un master plan. Afirmaţia dumnealui m-a uimit. A spus "e prea mult pentru mine, nu putem face aşa ceva. Eu nu ştiu dacă sunt până diseară pe fotoliul ăsta".
Dânsul a zis apoi că s-a gândit la o variantă la şcolile de şoferi, să modifice practica, din astea. Deci s-a gândit la ceva extrem de minor, faţă de ce ar fi putut să facă din poziţia respectivă", a declarat Titi Aur.
De ce ministrul de Interne nu poate lansa un master plan de măsuri pentru reducerea accidentelor
"Master planul ăsta trebuie lansat de cineva, şi acel cineva poate fi ministrul Transporturilor sau ministrul de Interne, dar aici e complicat. Pentru că înainte de 1989, şi chiar până în 1990 şi ceva, şcolile de şoferi erau la Ministerul de Interne. MAI-ul autoriza şcolile, instructorii, maşinile de şcoală erau verificate la garajul MAI. Pe urmă, s-a aplicat regula europeană, şi au trecut la ministerul Transporturilor. Şi de atunci, s-a făcut o varză în România.
Ei bine, ministrul Transporturilor de atunci, domnul Şova, nu şi-a asumat, sau nu a simţit că poate să îşi asume un master plan. Domnul Bode a vrut să facă ceva, doar că în spate s-a muşamalizat totul. La Guvern ar trebui ca premierul sau ministrul Transporturilor să lanseze un astfel de proiect, care înseamnă o serie de legi, de amendamente, etc, pentru stabilirea unor măsuri. Altfel, orice iniţiativă, oricât de bine intenţionată ar fi, nu rezolvă nimic", a mai spus Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Marte în Berbec, din 30 aprilie. Ce aduce în viețile noastre. Patru zodii sunt primele afectate
- Lovitură de teatru la CCR: documente ANAF, declarate neconstituționale în procesele penale
- Doi mari actori români au scris istorie împreună, dar s-au urât în viața reală. De ce nu și-au vorbit timp de 32 de ani
- Probleme pentru doi concurenți, la Te cunosc de undeva: "M-am trezit cu genunchiul umflat"
- DNA, primele acuzații oficiale după perchezițiile la Complexul Energetic Oltenia (CEO). Cine este directorul reținut. Acuzațiile procurorilor
- Dispare obiceiul de a consuma vin? Ce afectează vânzarea popularei băuturi
- "Să aprindem grătarele". Ce spune Mihaela Bilic despre mici, cel mai popular aliment printre români
- 10 lucruri pe care nu le știai despre primarul USR Dominic Fritz
- BANCUL ZILEI: Lucruri dificil de realizat
- Prof. univ. dr. Mircea Duțu, semnal de alarmă asupra reformării profesiei juridice: Robotul a participat la admiterea în magistratură și a trecut cu brio / video