Data actualizării:
Data publicării:

Titi Aur, atenționări despre riscurile la care se expun șoferii din cauza faptului că nu știu să frâneze corect

Autor: Ioan-Radu Gava | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto: Freepik
Foto: Freepik

Titi Aur a vorbit despre riscurile la care se expun șoferii din cauza faptului că nu știu să frâneze corect.

În cadrul emisiunii „De Ce Conducem“, la DC News, Titi Aur a explicat la ce riscuri se expun șoferii, chiar și cei profesioniști, care nu știu să frâneze corect la mașinile cu sistem ABS. Specialistul în siguranță rutieră și conducere defensivă s-a referit exclusiv la cazurile de frânare de urgență.

„Am avut la cursurile mele șoferi cu multă experiență. Eu nici nu stăteam cu ei în mașină și vedeam din lateral când au frânat și când nu au frânat bine. Când vedeam mașina din lateral că frânează și se lasă repetitiv în bot, asta însemna că șoferul ridica piciorul de pe frână și punea iară și tot așa. Le-am spus că nu e bine și că putea să frâneze de la aceeași viteză în câțiva metri mai puțin. Mi-au zis: Nu se poate! Eu conduc de 20 de ani etc! Apoi, după ce vedeau cum se frânează cu ABS, veneau și spuneau: Nu am crezut că eu la experiența mea nu știu să frânez!

De ce nu știu să frâneze? Pentru că nu fac asta nicăieri! Nu li se explică nici la școală, nu li se explică nici după, mai ales dacă au făcut școala când nu exista sistemul ABS, nu au făcut niciodată acest test și se ajunge la accident din cauza șoferilor cu multă experiență care nu știu să frâneze. Chiar și cei din ziua de azi, nu fac acest test.“, a spus Titi Aur.

CITEȘTE ȘI        -        EXCLUSIV  De ce tremură pedala când se activează sistemul ABS. Titi Aur: Greșeală majoră făcută de șoferi / video

Titi Aur: Dublu câștig la mașinile cu sistem ABS

„La mașina fără sistem ABS, trebuie să dozezi și să simți când blochează și când nu. La mașina cu sistem ABS, e mult mai simplu. Apeși maxim pedala de frână. În plus, la mașina cu sistem ABS poți să și eviți, poți să tragi de volan și să eviți, pentru că dacă roata nu se blochează, mașina are direcție. La o mașină fără ABS, indiferent ce făceai, roțile mergeau târâș și se ducea tot în față. Nu mai conta că tragi de volan.

La mașina cu sistem ABS, dacă știi să frânezi, ai un dublu avantaj. În primul rând că apeși maxim și mașina știe ce are de făcut, iar în al doilea rând că poți să eviți“, a spus specialistul în conducere defensivă.

CITEȘTE ȘI       -      EXCLUSIV  Primul lucru de bifat când pleci cu mașina. Titi Aur: Cea mai mare greșeală pe care o facem e să nu ne gândim la acest element de siguranță

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel