Titanicul s-ar fi putut repeta. O navă de croazieră a lovit un aisberg
O navă norvegiană ar fi putut deveni urmașa Titanicului, lovind o bucată de gheață care a produs avarii.
Nava de croazieră Norwegian Sun a lovit sâmbătă o bucată de aisberg, suferind avarii la prova tribord, potrivit unui comunicat al Pazei de Coastă a SUA (USCG). Un membru al Echipei de Prevenire Juneau din sectorul Gărzii de Coastă și scafandrii contractați au evaluat daunele aduse părții frontale drepte și au stabilit că nava era în stare de navigație pentru a se întoarce în Seattle, portul său de origine, pentru reparații, se arată în comunicat.
Nu au fost raportați răniți, potrivit USCG.
Nava se îndrepta către ghețarul Hubbard din Alaska când a lovit gheața, un ”growler”, potrivit unui purtător de cuvânt al Norwegian Cruise Line (NCL). Administrația Națională Oceanică și Atmosferică spune că un aisberg trebuie să fie mai mare de 16 picioare deasupra nivelului mării și cu o grosime de 98 până la 164 de picioare, bucățile mai mici de gheață plutitoare sunt considerate ”growlers” sau ”bergy bits”.
După impact, nava a navigat spre Juneau, capitala Alaskăi, pentru a fi evaluată în continuare. S-a luat decizia de a scurta călătoria curentă și de a anula croaziera programată să înceapă pe 30 iunie, astfel încât să poată fi făcute reparații, transmite CNN. Nava a fost autorizată să se întoarcă cu o viteză redusă la Seattle, unde toți oaspeții care se află la bord vor debarca conform planului, a adăugat NCL.
Focar de COVID-19 la bordul navei de croazieră Carnival
Carnival nu a spus câți dintre cei aproximativ 2.100 de pasageri de la bord au fost infectați. Focarul a apărut în timpul călătoriei navei între Miami, de unde a plecat nava luna trecută, și Seattle, unde a sosit marți.
Darren Siefertson, care a fost pe șapte nave de croazieră din august, s-a numărat printre cei care au fost depistați pozitiv. El nu este mulțumit de modul în care au fost gestionate lucrurile.
„Am stat literalmente în această cameră timp de șase zile, fără serviciu telefonic, nu răspundeau la telefon”, a declarat Siefertson pentru CBS News.
Siefertson spune că partenerul său de călătorie și colegul său de cameră au rămas cu el în cameră, în ciuda faptului că testul a fost negativ, și că o listă cu numele și numerele de cabină ale pasagerilor care aveau virusul a fost afișată lângă lifturi. Citește mai multe AICI.
Povestea chitaristului care a salvat sute de oameni de pe un vas de croazieră
La date de 3 august 1991, Yiannis Avranas, căpitanul vasului de croazieră MTS Oceanos, a abandonat nava fără să mai informeze pasagerii că vasul se scufundă. Din fericire, pasagerii au supraviețuit. Un mare aport în salvarea lor l-a avut chitaristul Moss Hills, dar și colegii săi care au devenit responsabili pentru toți cei rămași la bord.
Când vasul de lux Oceanos a început să se scufunde în timpul unei călătorii pe coasta Africii de Sud în 1991, muzicianul Moss Hills și colegii săi au devenit responsabili pentru toți cei aflați la bord, scrie BBC.
În timpul cinei, Moss Hills a început să realizeze cât de puternică era furtuna. Chelnerii navei, de obicei complet pricepuți la transportul de băuturi și mâncare, acum se chinuiau să își îndeplinească meseria. Moss, un chitarist din Zimbabwe care lucra la bordul navei de croazieră alături de soția sa, Tracy, o basistă, au văzut acum pentru prima dată cum chelnerii scăpau tăvile cu mâncare și băutură. Citește mai multe AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News