Marian Siminică, directorul executiv al Institutului de Studii Financiare, a fost prezent la dezbaterea „Asigurarea, centura de siguranță în transporturi“, unde a vorbit despre tipurile de asigurări și un studiu realizat la nivelul ISF care reflectă educația românilor cu privire la asigurări:
„Eu, prin prisma activității pe care o desfășor la nivelul Institutului de Studii Financiare, o să insist asupra nevoii de informare corectă a tuturor consumatorilor de servicii financiare și mai ales atunci când e vorba de achiziționarea unei polițe de asigurări, pentru că zona de reglementare nu e zona noastră de provocări, ci noi ne ocupăm de zona de formare, certificare profesională, dar și cercetări în acest domeniu. Am derulat un studiu de cercetare anul acesta și am semnalat o serie de aspecte.
Contractarea unei polițe de asigurări, aparent este o decizie simplă, am nevoie să asigur un risc, fie că e nevoie de o asigurare obligatorie sau una facultativă, merg la un broker de asigurare sau la o companie de asigurări și îmi aleg de acolo produsul. Pare simplu, însă, în același timp, necesită o serie de analize, pentru că e vorba de impactul asupra bugetului personal. În momentul în care contractez polița de asigurări, trebuie să plătesc pentru ea și reținerea, mai ales când vine vorba de asigurările facultative, e legată de costul unei astfel de polițe.
După aceea trebuie să avem în vedere și impactul potențial viitor, dacă vor fi niște riscuri acoperite, dacă va fi nevoie de acea poliță, pentru că acel impact poate să fie uneori devastator. Dacă ne gândim la o poliță de tip CASCO pentru un autoturism, pare scumpă în momentul contractării, dar în cazul unui eveniment rutier, ne acoperă costul cu reparația, ceea ce ne salvează de foarte multe neplăceri. E adevărat că e o decizie pe care o luăm și renunțăm la niște bani în momentul contractării produsului, dar stăm liniștiți în măsura în care riscul respectiv se produce“, a spus Marian Siminică.
Siminică: Mulți români nici nu știu de existența asigurărilor
„Revenind la produsele de asigurare cu incidență asupra transportului, putem să identificăm atât produse de asigurare obligatorie, cum este polița RCA, dar și produse de asigurare facultativă, unde este la atitudinea fiecărei persoane dacă și-o achiziționează, cum ar fi asigurarea de tip CASCO, pentru autoturism, sau o asigurare de călătorie, o asigurare de sănătate, sau o asigurare de viață, care sunt produse cu incidență pe zona turismului și a transporturilor. Din statistici, vedem că gradul de accesare al acestora de către consumatori este diferit și cred eu că diferențele sunt generate semnificativ de conștientizarea necesităților prin prisma riscurilor pe care le acoperă.
De foarte multe ori, produsul de asigurare este privit ca o cheltuială, o sumă de bani pe care o plătim ca să nu primim amendă, cum este cazul RCA. Foarte mulți nu se gândesc la acoperirea riscurilor. Produsul de asigurare este, însă, o investiție menită să acopere niște riscuri potențiale în viitor. Plătesc o sumă mică astăzi, mică în raport cu riscurile din viitor.
În cadrul studiului realizat la nivelul institutului, bazat pe un eșantion reprezentativ pentru populația de este 18 ani, am constatat că mai puțin de 40% dintre români dețin o asigurare de tip RCA. Justificat, oarecum, pentru că nu toți românii au în proprietate o mașină, însă dacă mergem către asigurările facultative, procentul care au răspuns că dețin o astfel de asigurare scade sub 10 procente. Este un procent destul de scăzut și reflectă de cele mai multe ori un grad redus de conștientizare a importanței lor.
Există destul de multe persoane, undeva între 15 și 20% care nici măcar nu știu de existența acestor produse de asigurare, deci au lacune mari de educație financiară. În plus, dintre cei care știu de existența lor, nu toți sunt convinși să-și achiziționeze, deoarece unora nu le par necesare sau nu și le permit, considerându-le prea scumpe“, a spus, la DC News, la dezbaterea „Asigurarea, centura de siguranță în transporturi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008