Tensiuni majore la Volkswagen. Reducerea costurilor și închiderea fabricilor provoacă teamă printre angajați
Data publicării:
Autor: Alexandru Negrici
WhatsApp
Sursa foto Agerpres
Sursa foto Agerpres
Volkswagen, unul dintre cei mai mari producători auto din lume, se află într-o perioadă de criză, managementul companiei pregătindu-se să anunțe măsuri drastice pentru a atinge obiective financiare ambițioase.

Miercuri, la sediul central din Wolfsburg, conducerea va prezenta planuri care includ închideri de fabrici în Germania, într-o încercare de a reduce costurile și de a crește marja de profit a brandului Volkswagen la 6,5% până în 2026, de la 2,3% înregistrat în primele șase luni ale acestui an.

Directorul financiar, Arno Antlitz, și șeful brandului Volkswagen, Thomas Schaefer, vor susține discursuri detaliate despre aceste planuri în fața angajaților, într-o întâlnire care se anunță tensionată. Localizată în Wolfsburg, un oraș construit inițial pentru a găzdui fabrica uriașă a Volkswagen, întâlnirea va aduna un număr mare de angajați care așteaptă cu îngrijorare anunțurile.

În acest context, Daniela Cavallo, liderul consiliului muncitorilor, și-a exprimat deja opoziția fermă față de măsurile propuse, avertizând că atmosfera va fi una încărcată emoțional. Într-o declarație de luni, Cavallo a subliniat că managementul va avea parte de un mediu „foarte inconfortabil” în timpul întâlnirii, care se așteaptă să dureze câteva ore.

Volkswagen a confirmat luni că ia în considerare o măsură fără precedent, aceea de a închide fabrici în Germania și de a pune capăt unei garanții de angajare veche de zeci de ani la șase dintre uzinele sale. Această acțiune face parte dintr-un efort mai amplu de a adânci planul de reducere a costurilor cu 10 miliarde de euro, necesar pentru a face față unui mediu economic din ce în ce mai dificil în Germania și unei concurențe tot mai acerbe pe piața auto.

Negocierile dintre sindicate și conducerea Volkswagen urmează să înceapă în luna octombrie, când se va discuta și despre o posibilă creștere salarială. Cu toate acestea, reprezentanții muncitorilor, inclusiv cei din sindicatul IG Metall, unul dintre cele mai puternice grupuri de acest tip din Germania, au subliniat că negocierile nu pot începe atâta timp cât compania nu renunță la amenințarea de a închide fabrici.

„Trebuie să stabilim regulile jocului,” a declarat Thomas Knabel, reprezentant al IG Metall la fabrica Volkswagen din Zwickau, într-un interviu recent. El a adăugat că este imposibil de imaginat că discuțiile ar putea începe sub amenințarea închiderii fabricilor.

Conducerea Volkswagen a atribuit dificultățile financiare actuale unui mediu economic deteriorat și competiției tot mai intense, dar reprezentanții muncitorilor au criticat strategia de producție a companiei, considerând-o ineficientă și întârziată în ceea ce privește investițiile în vehicule electrice de masă.

În ciuda acestor tensiuni, investitorii și analiștii subliniază că Volkswagen trebuie să ia decizii rapide pentru a reduce costurile, deși acest lucru se dovedește a fi o sarcină extrem de dificilă pentru o companie de o asemenea dimensiune și complexitate.

„În vremuri dificile, managementul și sindicatele au capacitatea de a ajunge la un consens,” a declarat analistul Philippe Houchois de la Jefferies. „Dar nu va fi un proces ușor.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel