Telekom, două noi amenzi de la ANCOM
Telekom Mobile a fost amendată de ANCOM cu 1,1 milioane lei pentru incidentul de securitate din martie 2018.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a sancţionat Telekom Romania Mobile Communications cu două amenzi în cuantum de 1,1 milioane lei pentru incidentul de securitate din luna martie 2018, informează ANCOM într-un comunicat de presă.
"Analiza documentelor transmise de către Telekom Mobile cu privire la incidentul de securitate care i-a afectat reţeaua în luna martie a acestui an a arătat că au fost încălcări grave ale condiţiilor de disponibilitate ale serviciilor furnizate către utilizatori. A fost cel mai grav incident înregistrat pe piaţa comunicaţiilor electronice din România, prin urmare am aplicat acestui furnizor două amenzi în valoare totală de 1.100.000 de lei", a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.
Telekom Romania Mobile Communications a fost sancţionată pentru nerespectarea obligaţiei prevăzute în Licenţa de utilizare a frecvenţelor radio deţinută de a se asigura că indisponibilitatea reţelei este mai mică de 35 de minute pentru o perioadă de 6 luni şi, respectiv, nerespectarea obligaţiei de a păstra log-urile de reţea înregistrate la nivelul de granularitate din Licenţă.
Incidentele care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute sunt incidente cu impact semnificativ care pot afecta sau ameninţa, direct sau indirect, securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice la nivel naţional sau european.
Incidentul din Martie
La începutul lunii martie, Telekom a anunţat, pe pagina de Facebook proprie, că sunt dificultăţi în accesarea serviciilor de voce şi date mobile din cauza unor disfuncţionalităţi de natură tehnică.
"Pe fondul unor disfuncţionalităţi de natură tehnică, o parte dintre clienţii Telekom pot întâmpina dificultăţi în accesarea serviciilor de voce şi date mobile. Echipele noastre tehnice lucrează în acest moment pentru remedierea acestor disfuncţionalităţi în cel mai scurt timp posibil. Ne cerem scuze pentru neplăcerile create şi vă asigurăm că specialiştii noştri depun toate eforturile pentru restabilirea serviciilor la parametrii normali", scria operatorul pe pagina de socializare.
Câteva zile mai târziu, compania a anunţat că clienţii Telekom România, atât persoane fizice, cât şi persoane juridice, vor primi reduceri la factură şi credit suplimentar la cartelele prepay, precum şi beneficii adiţionale, în contul nefuncţionării serviciilor mobile în data de 5 martie.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News