Data publicării:
Tehnică de MANIPULARE la mall. Bombardamentul la care sunt supuși românii
Să faci cumpărături și să te plimbi prin la mall nu mai este o plăcere.
Mulți români se simt deranjați de muzica dată la un volum mult prea tare în magazine. Specialiștii în comunicare vorbesc despre o formă de manipulare, 'bombardamentul' muzical ocupă creierul și nu mai raționezi la capcanele întinse de comercianți. Astfel se limitează comunicarea cu vânzătătorul pentru ca el să nu fie obligat să răspundă la întrebări incomode despre produsele sale. Nici nu ar avea cum atâta timp cât abia îl aude pe cumpărător. Nu doar oamenii care vin la mall se pot confrunta cu acest disconfort, ci și angajații care trebuie să stea în magazin mai bine de opt ore.
[citeste si]
Sunt și centre comerciale de renume unde muzica este atent selecționată și se integrează în general cu atmosfera din magazin sau stilul brandului, doar că acestea sunt foarte puține la număr.
Pe de altă parte, sunt și tineri care consideră că muzica de la mall este plăcută, iar atmosfera li se pare de club, de gașcă.
Poluare fonică
La mall nu poți să auzi ce spune vânzătoarea, nu îl auzi pe cel de lângă tine, doar dacă începi să ridici glasul suficient de tare. Există o poluare fonică de al cărui pericol de care românii nu sunt conștienți. Sunt expuși mai ales tinerii cărora li se pare că este relaxant să umble cu căştile pe urechi, să petrească ore bune la mall și alte locuri aglomerate pline de zgomot.
Întrebarea pe care v-o adresăm este următoarea: Vă deranjează muzica de la mall? Așteptăm răspunsul în sondajul de mai sus.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News