Dacă acest experiment, programat să se desfăşoare până pe 20 septembrie, 'se va dovedi concludent, exploatarea comercială a SeaBubbles ar putea fi avută în vedere în primăvara anului 2020', a precizat într-un comunicat Prefectura regională din Paris.
Pentru aceste teste, vehiculele SeaBubbles, echipate cu motoare electrice, au fost autorizate să navigheze cu o viteză maximală de 30 de kilometri pe oră, care depăşeşte de peste două ori limita admisă în prezent pentru circulaţia ambarcaţiunilor pe Sena. Vehiculele SeaBubbles, ce au o capacitate de câţiva pasageri, reiau principiul de bază al hidropterului, dezvoltat de navigatorul francez Alain Thebault: mai multe 'folii', un fel de arce din fibră de sticlă scufundate, menţin ambarcaţiunea în afara apei la o distanţă de aproximativ 50 de centimetri deasupra valurilor, graţie vitezei de deplasare. 'Suntem încântaţi că ne-am întors la Paris (...). Toate semnalele par într-adevăr să autorizeze începerea exploatării comerciale a taxiurilor noastre Bubble încă din primul trimestru al anului 2020. Confirmăm ambiţia proiectului SeaBubbles de a poziţiona încă o dată Sena în centrul mobilităţii populaţiei franceze prin respectarea principiului 'Zero zgomot, Zero valuri, Zero emisii de CO2, a declarat CEO-ul SeaBubbles, suedezul Anders Bringdal.
Un prototip a fost testat prima dată pe Sena în data de 16 iunie 2017. Alain Thebault a deplâns apoi, de mai multe ori, lentoarea procedurilor administrative din Paris. Alte teste au avut loc la Geneva, Miami, Saint-Tropez şi Monaco. Însă Parisul reprezintă obiectivul concret al acestui proiect. Compania producătoare consideră că 'viitorul mobilităţii populaţiei trebuie să vină din zona apei, o cale naturală de deplasare şi istorică, aflată în centrul oraşelor şi care a fost prea mult timp subestimată'.
Înfiinţat în 2016 de Alain Thebault şi de Anders Bringdal, acest start-up francez a demarat discuţii în vederea achiziţionării sale de un holding elveţian, compus din mai mulţi investitori internaţionali. Negocierile 'sunt în continuare în curs de desfăşurare', a declarat miercuri pentru AFP un purtător de cuvânt. Pentru moment, acţionarul majoritar al companiei este familia Thebault. Potrivit presei elveţiene, Alain Thebault şi Anders Brindgal vor rămâne la comanda companiei, iar sediul acesteia va rămâne în Franţa. Primele cinci vehicule din gama SeaBubbles au fost construite în 2017 în Elveţia, dar, din motive legate de costuri, producţia va continua în Thailanda.
Sursa: AGERPRES
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Luna Plină, prăpăd pentru patru zodii. Daniela Simulescu: Dormiți mult să treacă repede
- "Ce să vezi? Nu mă interesează". Răzvan Simion, schimbări făcute cu greu în viața lui: "Mă stoarce chestia asta, mă consumă"
- Un român stabilit în Germania și soția sa, cel mai vârstinic cuplu din țară. Sunt împreună de opt decenii
- Cele 6 zodii care atrag ghinionul. Mihai Voropchievici: Am văzut, a plecat la o petrecere cu soția și a venit singur
- Coreea de Sud, investiții masive în Portul Constanța. Ambasadorul Rim Kap-soo: Va fi mult mai ușor și mai eficient din punct de vedere al costurilor
- "Cine aş putea, mă deşteptule, să fiu?". Legenda rutieră care a făcut senzație, acum 50 de ani: "Agentul a văzut la volan un general cu două stele pe epoleţi, s-a pierdut cu firea..."
- Un tânăr de 19 ani, cu permis de doar 4 zile, s-a răsturnat cu maşina. Pasagera a murit, dar declaraţiile şoferului l-au surprins pe Titi Aur
- Salată Coleslaw, rețeta. Prepar-o chiar tu!
- Filmul din 1937 pentru care sociologul Alfred Bulai a stat la coadă o oră, în copilărie: "Erau puțini copii și mulți oameni în toată firea"
- Calendar Creștin Ortodox. Sărbătoare 18 mai 2024