Taximetriștii care au protestat în București au reclamat numărul mare de mașini utilizate de transportul alternativ (Uber, Bolt etc), care le iau clienții și, pe cale de consecință le scad veniturile. De asemenea, aceștia au cerut să fie lăsați să folosească mașini mai vechi în activitatea de transport.
Horațiu Cosma, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în mandatul lui Cătălin Drulă, a comentat pentru DC News informația privitoare la protestul taximetriștilor și a atras atenția că nemulțumirile acestora există în spațiul public de mai mulți, însă tot ei sunt cei care nu doresc o piață concurențială.
„Astfel de revendicări au mai fost, iar taximetriștii au reclamat concurența transportului alternativ“, a punctat Horațiu Cosma. El a adăugat că acestora li s-a propus să devină la fel ca cei din transportul alternativ, să se renunțe la actele necesare înscrierii autoturismelor și limitarea de către autoritățile publice locale, însă taximetriștii au refuzat cu vehemență. Practic, șoferii de taxi nu doreau concurență egală, ci pur și simplu sistarea totală a transportului alternativ și păstrarea monopolului. Autoritățile, la rândul lor, au continuat să aibă de beneficiat de pe urma licențelor limitate pe care le oferă taxiurilor.
Cei care fac taximetrie nu au vrut nici să treacă la Uber și Bolt sau alte companii de transport alternativ - deși reclamau că o duc foarte rău în taximetrie - spunând că preferă să rămână șoferi de taxi. O ipoteză privitoare la acest lucru este că șoferii de taxi nu doresc fiscalizarea și, atunci când fac taximetrie, găsesc portițe pentru a nu da bon fiscal, a nu folosi tahometrul sau a utiliza celebra maimuță, care arată un preț, însă realitatea este cu totul alta și clienții sunt păcăliți.
De asemenea, potrivit lui Horațiu Cosma, în spate se află și interesele patronilor de firme de taxi, care au câștiguri mari de pe urma taximetriei și dețin monopolul în transport.
În plus, taximetriștii au tarif fix, pe când în cazul companiilor de transport alternativ, tariful fluctuează în funcție de cerere, ceea ce-i determină pe cei dintâi fie să refuze curse, fie să facă mici înțelegeri cu clienții, ceea ce însemna o fiscalizare mai slabă.
Mai mult, din punct de vedere al siguranței, transportul alternativ oferă mai multă încredere, deoarece atât șoferul, cât și clientul sunt indexați într-o bază de date și în cazul unor situații delicate se pot face corelații mult mai rapid. Nu a existat însă nicio creștere a procentului de crime sau furturi după apariția transportului alternativ și nici a numărului de accidente.
O soluție pentru taximetriști ar fi reorganizarea acestora prin instalarea de aplicații și renunțarea la licențele acordate de autoritățile locale, spune Horațiu Cosma, însă taximetriștii nu doresc.
„La orice monopol se face profit. Când a apărut competiția, au apărut plângerile“, a mai zis Horațiu Cosma.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- BANCUL ZILEI: Lecția de Limba Româna
- Mai avem două luni cu Pluto în Capricorn! Fraze cheie pentru fiecare zodie
- Elena Udrea: Lacrimile de suferință de până acum să se transforme în lacrimi de fericire pentru tot restul vieții
- Băutura japoneză care îmbunătățește somnul și abilitățile sociale
- Candidatul care ne-ar putea aduce "o surpriză" la alegerile prezidențiale. Bogdan Chirieac, scenariul în care "victoria lui Marcel Ciolacu devine clară"
- Victor Negrescu, intervenție fermă împotriva tăierii a 1,52 miliarde de euro din bugetul anual al UE
- Cum ne întărim imunitatea din alimentație. Dr. Simona Carniciu, sfaturi utile. Mare atenție la cantitatea de fructe consumate!
- Strategia ascunsă prin care românii sunt păcăliți de companiile cu anunțuri de angajare. Ana Călugăru (eJobs), detalii despre fenomen
- Grapini, propunere bombă în PE. Viza și România. Europarlamentarii au lăsat privirea în jos. Tăcerea care spune totul
- Șoferul strivit de un tramvai în București era soțul femeii peste care s-a aruncat benzină în Parlament - surse / update