Până în 2025, Guvernul de la Madrid vrea să introducă un sitem de taxare pentru autostrăzi. Directorul Sergi Sauri spune că în unele ţări deja există un sistem de taxare. Şi dă soluţia: "Plăteşti în funcţie de cât poluezi". Spania, o ţară în care trăiesc milioane de români şi care trăieşte din turism, a venit cu soluţia unor drumuri care se pot întreţine singure. A propus introducerea unui sistem de taxare, scrie Mediafax.
Guvernul de la Madrid spune că fiecare şofer care vrea să se folosească de autostradă trebuie să plătească. În acest mod, drumurile ţării nu ar mai depinde de banii publici.
Taxa se folosește pentru întreținerea autostrăzii
„În unele ţări, există deja acest sistem. În plus, în toate ţările europene unde se foloseşte, banii din taxele de drum se duc la întreţinere”, spune Sergi Sauri, directorul Centrului pentru Inovare în Transport.
Ideea face parte din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pe care Madridul îl propune Bruxelles-ului. El este considerat necesar pentru Spania, chiar dacă reprezintă o măsură drastică.
„Plăteşti în funcţie de cât poluezi. Are sens să fii taxat în funcţie de distanţa pe care o parcurgi”, adaugă Sergi Sauri.
Taxe de drum în țările europene
Și alte țări din Europa, precum Bulgaria și Estonia, au taxă de drum în funcție de cât poluezi. De la 1 martie 2020 a intrat în vigoare în Bulgaria o taxă care se adresează vehiculelor cu greutatea de 3,5 tone, ținându-se de asemenea cont de categoria de vehicul, numărul de axe, norma de poluare și distanța parcursă.
Tichetul emis pentru această taxă menționează punctul de pornire și cel de sosire, dar și cel mult alte 4 puncte intermediare de oprire. Tot pe tichet mai este menționat numărul de înregistrare al vehiculului, tara de înmatriculare, categoria de vehicul, clasa de emisie, numărul de axe și dimensiunile vehiculului. Un astfel de tichet este valabil 24 de ore de la emiterea lui.
În Estonia taxa este valabilă de la 1 ianuarie 2018 și se adresează mașinilor de marfă de peste 3,5 tone. Prețul taxei este stabilit în funcție de masa maximă autorizată a vehiculului și a remorcii, numărul de axe și clasa de emisii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Fructul pe care japonezii îl mănâncă pentru a-și proteja memoria
- SUA încetează furnizarea de rachete Patriot către Ucraina: Spania și Japonia intervin
- Programul Casa Verde Fotovoltaice, deblocat. Laurențiu Neculaescu (AFM): Documentul care e obligatoriu la decontare / video
- Incendiu puternic în zona Aviației din Capitală / Galerie foto - video. Update: A fost emis RO-ALERT
- Florin Piersic a fost operat de urgență. Medicii i-au descoperit o infecție la genunchi
- Firmele chineze se retrag "în subteran" în privința plăților către Rusia. Băncile nu mai au încredere - Reuters
- Cozonac fără frământare. Iese pufos și nici nu te mai chinui
- Ce este „Slow living”-ul și cum poate redefini calitatea vieții în era modernă
- Rabla Clasic și Rabla Plus. Neculaescu (AFM): Banii pentru mașini clasice, în scădere / Cât primești dacă îți cumperi o mașină electrică
- Când vor scădea prețurile locuințelor din România și marea modificare din Noua Casă. Nancu (FNGCIMM) vine cu o veste excelentă
- Traiul dincolo de hotare. O româncă stabilită în Londra: „Să trăiești astăzi în Londra este foarte scump, nu foarte greu”
- INFRAMETEO, la final! Ultimele informații de la ANM: Elena Mateescu anunță la ce să ne așteptăm
- Zodia care este cuprinsă de invidie și nerăbdare. Astrolog: “Adevărata competiție este cu voi înșivă”