Data actualizării:
Data publicării:

Taxa de pod de la Feteşti, suspendată de la 1 iunie pe perioada reabilitării braţului Borcea

Autor: Nicoleta Baciu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Taxa de pod de la Feteşti, suspendată de la 1 iunie pe perioada reabilitării braţului Borcea
Taxa de pod de la Feteşti, suspendată de la 1 iunie pe perioada reabilitării braţului Borcea
De la 1 iunie, șoferi nu vor mai plăti taxa de pod de la Feteşti, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Potrivit oficialului de la Ministerul Transporturilor, taxa va fi suspendată până la finalizarea lucrărilor la podul peste braţul Borcea. 

Decizia de a suspenda taxa vine în întâmpinarea şoferilor care sunt obligaţi să stea la cozi interminabile din cauza lucrări care se tot prelungesc. 

Prețul taxei de pod Feteşti – Cernavodă este stabilit în funcție de tipul maşinii, dar şi de numărul de treceri. De exemplu, şoferul unui autoturism trebuie să plătească 13 lei, numai la dus. În caz contrar, amenda minimă porneşte de la 130 de lei.

La podul peste brațul Borcea se lucrează intens în această perioadă pentru a afecta cât mai puțin posibil sezonul estival.

 

Vezi și: Probleme găsite de constructor la Podul de peste braţul Borcea

 

Lucrările de reabilitare la podul peste braţul Borcea, situat pe Autostrada A2, au fost reluate în data de 14 februarie. Acestea au termen de finalizare data de 25 Iulie 2023, cu posibilitate de prelungire maxim 3 luni, în conformitate cu prevederile contractuale.

Chiar dacă restricțiile de circulație se vor ridica înainte de termenul menționat mai sus, lucrările la intradosul suprastructurii și la infrastructură (care nu vor afecta traficul rutier) vor continua. În conformitate cu ultimul Act Adițional întocmit în baza OUG 64/2022, valoarea contractului este de 77.317.621,84 lei fără TVA, respectiv 92.007.969,98 lei cu TVA, a explicat CNAIR.

Menționăm faptul ca lucrările de reabilitare a podului sunt de anvergură și presupun intervenții atât la suprastructură, cât și la infrastructura obiectivului. Astfel, aceste lucrări pot genera situații neprevăzute care depind în mare măsură de starea tehnică a obiectivului în momentul executării lucrărilor de reabilitare.

După decaparea mecanizată a sistemului rutier existent (frezare) s-a constatat lipsa hidroizolației, care teoretic ar fi trebuit realizată în perioada execuției podului din anii 1985-1986, având rol de protecție a elementelor de beton și metal din structura sa.

Această problemă a generat degradări majore ale elementelor din beton, situație ce nu ar putut fi depistată înainte de decopertarea sistemului rutier. Pe parcursul execuției lucrărilor de reabilitare au fost realizate mai multe investigații detaliate după decopertarea sistemului rutier si au fost realizate o serie de expertize tehnice punctuale, în urma cărora proiectul tehnic inițial a fost adaptat la situația existentă în teren.

Subliniem faptul că aceste investigații nu se puteau realiza în condiții de trafic rutier deschis și fără decopertarea sistemului rutier existent pe pod. CNAIR a prevăzut încă de la început în cadrul Contractului de Rezerve de implementare, necesitatea adaptării tehnice a proiectului pe parcursul execuției lucrărilor.

Citește mai multe AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel